3 נשים בחמישייה הראשונה: לפיד הציג את רשימת יש עתיד

באירוע שנערך בתל אביב בהשתתפות ראש הממשלה ויו"ר המפלגה, חברי הרשימה ופעילים מכל הארץ, חשף לפיד את רשימת המועמדים לבחירות הקרובות לכנסת ה-25. ברביבאי במקום השני, יו"ר הכנסת מיקי לוי במקום ה-8. לפיד: "לימודי ליבה הם העתיד; הזדמנות היסטורית לשלב את החרדים בשוק העבודה. הניסיון של נתניהו למכור את עתיד ילדינו בשביל דיל פוליטי"

זמן צפייה: 01:11

מפלגת יש עתיד בראשות יאיר לפיד הציגה הערב (שלישי) את רשימתה לכנסת ה-25. הרשימה הוכרזה באירוע בתל אביב בהשתתפות ראש הממשלה, יאיר לפיד, חברות וחברי הרשימה, ופעילי המפלגה. במקום השני, מיד אחרי לפיד, נמצאת האלופה לשעבר ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי, וכן חמשת המקומות שאחריה גם הם משוריינים לשרים מכהנים: מאיר כהן, קארין אלהרר, מירב כהן ויואל רזבוזוב.

יו"ר הקואליציה, ח"כ בועז טופורובסקי, שממוקם במקום ה-12 ברשימה, אמר: "הוכחנו בשנה האחרונה שיש על מי לסמוך, שטובת אזרחי ישראל עומד בראש סדרי העדיפויות ושניתן לשנות ולתקן. תראו מה עשינו רק בשנה אחת, דמיינו מה נוכל לעשות כאן בארבע השנים הבאות. באנו לשנות, נמשיך לשנות".

רשימת יש עתיד לבחירות:

  1. ראש הממשלה יאיר לפיד
  2. השרה אורנה ברביבאי
  3. השר מאיר כהן
  4. השרה קארין אלהרר
  5. השרה מירב כהן
  6. השר יואל רזבוזוב
  7. השר אלעזר שטרן
  8. יו"ר הכנסת מיקי לוי
  9. ח"כ מירב בן ארי
  10. ח"כ רם בן ברק
  11. סגן השר יואב סגלוביץ
  12. ח"כ בועז טופורובסקי
  13. מיכל שיר
  14. סגן השר עידן רול
  15. ח"כ יוראי להב הרצנו
  16. ח"כ ולדימיר בליאק
  17. ח"כ רון כץ
  18. מטי הרכבי
  19. ח"כ טניה מזרסקי
  20. ח"כ יסמין סאקס פרידמן
  21. עו"ד דבי ביטון
  22. ח"כ משה (קינלי) טור פז
  23. ח"כ סימון דוידסון
  24. נאור שירי
  25. שלי טל מירון
  26. ירון לוי
  27. עו"ד עדי עזוז
  28. עו"ד עוז חיים
  29. מוחמד אבו אילהיגא ("שוקו")
  30. מיכל סלבני כבביה
  31. רוני פנטנש מלאכי
  32. תומר וינר
  33. רונית ארנפרוינד
  34. שגית גמליאל
  35. חנה גול
  36. ד"ר לידיה חטואל

ראש הממשלה יאיר לפיד
ראש הממשלה יאיר לפיד | צילום: רויטרס

באירוע אמר לפיד: "אנחנו צריכים לוודא שכל ילד בישראל לומד מתמטיקה ואנגלית ועברית. לימודי ליבה הם העתיד של המדינה הזו. יש פה הזדמנות היסטורית לשלב את החרדים בשוק העבודה. הנסיון של נתניהו למכור את העתיד של הילדים שלנו בשביל דיל פוליטי הוא אובדן עשתונות וחוסר אחריות. הוא לא ייקח אותנו אחורה, אנחנו נעצור אותו. הקבוצה הזו אומרת מכאן למדינת ישראל: יש לכם במי לבחור. יש לכם בחירה. אתם יכולים לחזור אחורה, לשלטון שהושחת והתקלקל וינסה לרסק את הדמוקרטיה שלנו, או להמשיך לצעוד קדימה כדי שהילדים שלנו יקבלו את העתיד שאנחנו רוצים בשבילם.

"למדנו על עצמנו הרבה בשנה האחרונה. למדנו שאנחנו יודעים לנצח בחירות, למדנו שאנחנו יודעים להקים ממשלה, למדנו שאנחנו יודעים לנהל מדינה, ואנחנו יודעים לעשות את כל זה בלי לאבד קשר עין עם הערכים שלנו ועם הסיבות שבגללן יצאנו לדרך.

עוד אמר ראש הממשלה לפיד: "מה שאתם רואים כאן היום היא מפלגת השלטון הישראלית. הוכחנו שאנחנו יודעים להביא לקלפיות מאות אלפי אנשים. הוכחנו שאנחנו יודעים לנצח בחירות ולהקים ממשלה ולהוביל מדינה. ועכשיו נעשה את זה עוד פעם. כל מפלגה שמשיקה את הרשימה מעלה אנשים לבמה. השאלה היא לא כמה אנשים עומדים על הבמה, אלא כמה אנשים עומדים מאחוריהם. מאחורי המפלגה הזו יש 147 מטות שפרושים על פני כל מדינת ישראל. יש אלפי פעילים. יש ארגון מתוקתק, מסודר, שבעיקר יודע איך לנצח.

"הקמפיין של נתניהו אומר לכם שישראל במלחמה. בין היהודים לישראלים, בין היהודים לערבים, בין פוליטיקאים לבתי המשפט, בין עשירים לעניים, בין דתיים לחילונים. הכל כעס ושנאה וסכסוכים והסתה. יש עתיד אומרת לכם: עם ישראל הוא לא כזה. אנחנו משפחה. אנחנו טובים יותר, אנחנו נדיבים יותר. האוייבים שלנו הם איראן והחיזבאללה והחמאס, לא ישראלים שחושבים אחרת מאתנו. אנחנו נכבד אחד את השני. אנחנו נכבד את הטוב המשותף. בשבועות האחרונים מנענו את שביתת המורים, כי עבדנו יחד. יצאנו למבצע בעזה שהשיג את כל מטרותיו, כי עבדנו יחד. פתרנו את משבר המתמחים, כי עבדנו יחד. הצלחנו – לפחות בטווח הנוכחי, אני אומר את זה בזהירות – לבלום את הסכם הגרעין עם איראן כי שילבנו כוחות ועבדנו בשקט ודאגנו שכולם יהיו מתואמים.

"אני רוצה להגיד מפה מילה גם לאנשים שלא יצביעו לנו: אנחנו חייבים גם לכם. אנחנו עובדים גם בשבילכם. אנחנו נעשה הכל כדי להקים את הממשלה הבאה, ובדיוק כמו בממשלה הנוכחית - ברגע שהיא תקום היא תהיה גם הממשלה שלכם. אנחנו צריכים עכשיו לעשות את זה עוד פעם, אז אנחנו נעשה את זה עוד פעם, אנחנו יודעים היום שאם נעבוד קשה, השינוי הוא אפשרי. בואו נלך, ננצח בבחירות האלה, באנו לשנות, ממשיכים לשנות".

מהליכוד נמסר בתגובה ללפיד: "בניגוד לטענות השקריות של לפיד - אין שום פגיעה בלימודי ליבה במגזר החרדי. מי שלומד ליבה ימשיך ללמוד ליבה. הסטטוס קוו נשמר, והחרדים לא קיבלו דבר שלא היו מקבלים מלפיד".