לראשונה אחרי זמן רב: גוש נתניהו מגיע ל-62 | סקר חדשות 13

גוש הימין חוצה רף שלא חזה בו כשהליכוד מטפס ל-35 מנדטים. גם איחוד בין העבודה למרצ לא משנה את המפה. המפלגות של איילת שקד ואלי אבידר לא עוברות את אחוז החסימה. וכמה מעדיפים ממשלה בראשות גנץ עם הליכוד והחרדים? הסקר המלא

זמן צפייה: 05:36

נתניהו ממשיך להתחזק: סקר חדשות 13 המתפרסם הערב (חמישי) במהדורה המרכזית מעניק לגוש שמרכיב את מפלגות הימין – הליכוד, הציונות הדתית והמפלגות החרדיות – 62 מנדטים – לראשונה אחרי זמן רב.

לפי הסקר שערך הפרופ' קמיל פוקס עבור חדשות 13, הליכוד ונתניהו זוכים ב-35 מנדטים, הציונות הדתית עם 12 מנדטים וש"ס ויהדות התורה עם 8 ו-7 מנדטים בהתאמה.

המפלגה השנייה בגודלה היא יש עתיד של יאיר לפיד שנחלשת ל-21 מנדטים. האיחוד של כחול לבן ותקווה חדשה נותר ללא שינוי ולא מתחזק עם 12 מנדטים.

חלוקת שאר המפלגות: העבודה עם 6 מנדטים כמו גם הרשימה המשותפת. ישראל ביתנו מקבלת 5 מנדטים ומרצ ורע"מ עם 4 מנדטים כל אחת. בשורות לא טובות עבור הרוח הציונית של איילת שקד ויועז הנדל שלא עוברים את אחוז החסימה (2.8%) כמו גם המפלגה החדשה של אלי אבידר (1.5%).

איילת שקד בהצהרת משותפת עם יועז הנדל
עדיין מתחת לאחוז החסימה. שקד והנדל | צילום: אריאל זנדברג

שאלנו גם מה יעלה בגורל מפת המנדטים אם העבודה ומרצ יתאחדו. מבחינת גוש הימין אין שינוי ומפלגותיו נותרות עם אותו מספר מנדטים כל אחת והגוש נותר על 62 מנדטים וכך גם שאר המפלגות. האיחוד של העבודה ומרצ מקבל 10 מנדטים כשבנפרד מקבלת מרב מיכאלי 6 מנדטים ומרצ 4 – כך שאין שינוי.

בשאלה נוספת התבקשו הנשאלים להשיב מי מתאים בין נתניהו ללפיד לראשות ממשלה. נתניהו ממשיך להוביל עם 47 אחוזי תמיכה מול 29 אחוזים ללפיד. 18 אחוזים השיבו כי אף אחד מהם אינו מתאים ו-6 אחוזים השיבו כי אינם יודעים.

באשר להתאמה בין נתניהו לגנץ, הפער גדול במעט כשנתניהו מקבל 48 אחוזי תמיכה מול 28 אחוזים לגנץ. 19 אחוזים השיבו כי אף אחד מהם מתאים ו-5 אחוזים אינם יודעים.

בשאלה האחרונה שאלנו איזו ממשלה מועדפת ביותר. 34 אחוזים השיבו ממשלה בראשות נתניהו ובהשתתפות הציונות הדתית והמפלגות החרדיות. 22 אחוזים השיבו ממשלה בראשות לפיד בתמיכת רע"מ והרשימה המשותפת. 14 אחוזים השיבו לאפשרות של ממשלה בראשות גנץ בהשתתפות הליכוד והחרדים. 11 אחוזים מעדיפים ללכת לסבב בחירות שישי ו-19 אחוזים אינם יודעים.

גנץ מנופף לשלום בטקסט קבלת הפנים לביידן
14 אחוזים מעוניינים בממשלה בראשות גנץ עם הליכוד והחרדים | צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

סקר חדשות 13 נערך על ידי פרופ' קמיל פוקס בקרב 701 נשאלים, בהם 600 מהאוכלוסייה היהודית ו-101 מהמגזר הלא יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרויקט המדגם בהנהלת ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת סטט נט בראשות יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.7 אחוזים.