הדו"ח השקרי על המעון בקיסריה: משרד רה"מ שלח נתונים חדשים

‏אחרי ששלח לחברי ועדת הכספים של הכנסת דו"ח הוצאות שקרי בעניין מעון ראש הממשלה בקיסריה לשנת 2023, מנכ"ל משרד רה"מ יוסי שלי שלח דו"ח מתוקן, שבו, בין היתר, ההוצאות על מזון וכיבוד שעמדו על 188 שקלים בדו"ח הקודם, עלו ל-12 אלף שקלים בדו"ח החדש. סך ההוצאות השוטפות על המעון בשנה שעברה - מעט יותר מ-300 אלף שקלים

זמן צפייה: 02:53

בעקבות חשיפת חדשות 13: ‏אחרי ששלח לחברי ועדת הכספים של הכנסת דו"ח הוצאות שקרי בעניין מעון ראש הממשלה בקיסריה לשנת 2023, מנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי שלח היום (חמישי) לכנסת דו"ח חדש, שלפיו ההוצאות על המזון והכיבוד שעמדו על 188 שקלים בדו"ח שנתוניו הוטו, עלו בדו"ח החדש ל-12 אלף שקלים. כמו כן, עלות התפעול בדו"ח שפורסם בחדשות 13 עלתה גם היא מ-160 אלף שקלים ל-167 אלף במסמך החדש. סך ההוצאות השוטפות על המעון בקיסריה לשנת 2023 - מעט יותר מ-300 אלף שקלים.

לפי פירוט הנתונים הקודם שהציג מנכ"ל משרד ראש הממשלה לוועדה, הוצאות בני הזוג על חשמל, מים וגז במעון בקיסריה עומדים כביכול על 31,966 שקלים, כשהוצאות התקשורת (טלפוניה, אינטרנט וכבלים) עומדים על 18,440 שקלים. כמו כן, שלי דיווח כי הוצאות התפעול והתחזוקה של המעון הן בסכום של 160,992 שקלים, והעסקת עובדי מעון ראש הממשלה על 76,526 שקלים.

יוסי שלי, מנכ"ל משרד רה"מ
יוסי שלי, מנכ"ל משרד רה"מ | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מנכ"ל משרדו של רה"מ נתניהו הגיש את הנתונים לוועדת הכספים לפני כשבוע לפי דרישה, אולם לחדשות 13 נודע כי שלי כלל לא קיבל את אישורו של חשב משרד ראש הממשלה לנתונים טרם הגשתם. הנתונים שהציג יוסי שלי, כך עולה, עומדים בפער של כ-18 אלף שקלים מהנתונים הנכונים שנמצאים בידי החשב, בעיקר בתחום הכיבוד והמזון. עוד נודע לחדשות 13 כי חשב המשרד אף עלה על ה"שגיאה" - והודיע על כך למשרד ראש הממשלה.

ממשרד ראש הממשלה נמסר אז בתגובה: "הדיווח, כפי שנשלח לוועדת הכספים, משקף את הנתונים הקיימים במערכת הממוחשבת. לפני מספר ימים ולאחר שליחת הדיווח כאמור, נמצא כי ישנן הוצאות בסכומים לא משמעותיים ביחס לדיווח הכולל, וטרם בוצע לגביהן רישום במערכת ומשכך הן לא נכללו בדיווח. משיחה שקיים מנכ"ל המשרד עם החשב, סוכם כי יועבר דיווח מתוקן לוועדת הכספים".