לוין: "נחוש מתמיד להמשיך ולעשות הכל כדי להעביר את הרפורמה"

אחרי שבוע דרמטי בכנסת, שהסתיים עם בחירתה של נציגת האופוזיציה לוועדה לבחירת שופטים, שר המשפטים כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "בתום שבוע קשה, אני נחוש מתמיד להמשיך ולעשות הכל כדי להעביר את הרפורמה הנחוצה לתיקון מערכת המשפט"

שר המשפטים יריב לוין
שר המשפטים יריב לוין | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אחרי שבוע דרמטי בכנסת, שהסתיים עם בחירתה של נציגת האופוזיציה קארין אלהרר לוועדה לבחירת שופטים, שר המשפטים יריב לוין פרסם הערב (שישי) פוסט בעמוד הפייסבוק שלו, וכתב: "בתום שבוע קשה, אני נחוש מתמיד להמשיך ולעשות הכל כדי להעביר את הרפורמה הנחוצה לתיקון מערכת המשפט. תודה לכולכם על התמיכה החשובה במהלכים שאני מוביל למען מערכת משפט צודקת".

ח"כ זאב אלקין (המחנה הממלכתי) התראיין הערב בתוכנית "אלמוג בשישי", והגיב לדברים של לוין: "זה לא חדש שלוין, בן גביר, סמוטריץ' ורוטמן רצו כל הזמן לפוצץ את השיחות בבית הנשיא ולחזור לחקיקה חד-צדדית, ולעזאזל המחיר שהמדינה תשלם".

ח"כ חילי טרופר (המחנה הממלכתי) מסר בתגובה: "מוטב שאת הנחישות יפנה שר המשפטים כדי לחבר מחדש את העם שלנו, וכן לחזק את ביטחונה וכלכלתה של המדינה. ישראל צריכה עכשיו הסכמות רחבות ומעט שקט, ולא מהפכה משפטית חד צדדית".

מובילי "ההתנגדות לדיקטטורה" מסרו: "לוין הכריז היום בשנית מלחמה כנגד הדמוקרטיה הישראלית. הוא גזר בדבריו היום העמקה של המשבר הכלכלי והעמקת הקרעים בעם. הפנטזיות הדיקטטוריות של לוין יפגשו בעם ישראל שנחוש לשמור על ערכי מגילת העצמאות - שוויון וחופש. קוראים לציבור הרחב לצאת מחר בהמוניו לקפלן ולמוקדי המחאות ולהבהיר ללוין ולנתניהו שדיקטטורה לא תהיה במשמרת שלנו".

בימין דורשים להעביר את חוקי המהפכה המשפטית באופן חד-צדדי, ואמש דיווחנו במהדורה המרכזית כי מי שרוצה מאוד לפוצץ את השיחות הוא השר לוין. לעומתו, ראש הממשלה בנימין נתניהו מעוניין בחידוש השיחות בבית הנשיא, והיה רוצה לחזור אחורה ולהפשיר את ההקפאה עליה הכריזה האופוזיציה. לוין מנגד דווקא חותר למצב של החרפה, והוא רוצה לקצוב דד-ליין לחידוש החקיקה באופן חד-צדדי.

למרות שראינו בשבועות האחרונים התקרבות לקראת פשרה בבית הנשיא, המצב הפך להיות מסובך הרבה יותר, אך זה עדיין תלוי ברה"מ נתניהו שמפגין חולשה די גדולה מול לוין והגורמים הניציים בקואליציה. אם רה"מ נתניהו יזדקף ויהיה מוכן לקחת את הסיכון הפוליטי, הוא יחזיר לידיו גם את השליטה בגורלו הפוליטי, וחשוב מכך - את השליטה בגורלה הכלכלי והמדיני של ישראל בכהונה שלו.

Whatsapp Image 2023 06 02 At 2
לוין ונתניהו בישיבת הממשלה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מי שהתעקשותה להתמודד על מקום בוועדה לבחירת שופטים הובילה לדרמה בכנסת הייתה ח"כ טלי גוטליב, לאחר שיו"ר הקואליציה אופיר כץ הודיע על סנקציות שיוטלו עליה, היא איימה הבוקר בחשבון הטוויטר שלה: "בכוונתי להגיש ליועמ"ש הכנסת התראה לפני פניה לבג"ץ".

כזכור, יו"ר הקואליציה החליט כי גוטליב לא תוכל לכהן יותר כחברה בוועדות הכנסת השונות, לא תוכל להעלות הצעות חוק ולא תוכל לדבר בשם סיעת הליכוד במליאת הכנסת. בציוץ התרעמה גוטליב על היחס ממפלגתה, לאחר שלא נעתרה להוראת ראש הממשלה בנימין נתניהו וראשי הקואליציה ולא משכה את מועמדותה לוועדה לבחירת שופטים. "חובתי וזכותי לעבודה פרלמנטרית בכנסת", כתבה.

ח''כ טלי גוטליב
ח''כ טלי גוטליב | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הניצחון בהצבעה החשאית הפיח רוח לוחמנית במפרשי האופוזיציה. ראש האופוזיציה יאיר לפיד נאם אתמול בכנס באוניברסיטת רייכמן בהרצליה, ואמר כי "חברי הכנסת מהקואליציה שנכנסו מאחורי הפרגוד והצביעו בעד ח"כ קארין אלהרר, לא עברו מפלגה, לא קיבלו שום הבטחה. הם עשו את זה כי הם אנשים הגונים ולא מוכנים יותר להיות חלק ממנגנון ההרס של החברה הישראלית. אני מלא הערכה לזה".

לדבריו של לפיד, "חלק מהם אמרו  לנו, 'גם בהצבעה גלויה אנחנו לא נשתף פעולה עם מה שפוגע במדינת ישראל. לא נבחרנו לכנסת כדי לשרת את הקיצונים ואת המשיחיים'. מה שראינו אתמול בהצבעה בכנסת, זו תחילתה של ברית ישראלית חדשה. מתוך הכאוס והמהומה והשקרים, נוצרה ברית שלא עוסקת כבר בימין, שמאל ומרכז - אלא בניסיון לשמור על מדינת ישראל. אנחנו נמשיך לעבוד איתם כדי להבטיח את שלומה של הדמוקרטיה הישראלית".