אחרי הבטחת ליברמן לפיצוי לעצמאים: לפיד הביע תמיכה בתוכנית הכלכלית

ברקע הדיווחים על חוסר שביעות רצונו בנוגע לתוכנית הכלכלית של שר האוצר, שר החוץ הביע תמיכה במתווה למאבק ביוקר המחיה. "בניגוד לכל השמועות והניסיונות לסכסך - אני עומד מאחורי התוכנית"

אביגדור ליברמן ויאיר לפיד
אביגדור ליברמן ויאיר לפיד | צילום: רויטרס

שר החוץ יאיר לפיד הביע היום (רביעי) תמיכה בתוכנית הכלכלית של שר האוצר אביגדור ליברמן, זאת לאחר הדיווחים על חוסר שביעות רצונו מהמתווה שהוצע, שבו לא נכלל פיצוי לעצמאים. "בניגוד לכל השמועות והנסיונות לסכסך אני עומד מאחורי התוכנית הכלכלית של שר האוצר ונותן לו גיבוי מלא", כתב לפיד בטוויטר. "הדיון על מתווה הסיוע לעצמאים הוא נושא נפרד וייפתר בימים הקרובים".

הבהרתו של לפיד הגיעה אחרי שליברמן הבטיח אתמול בוועדת הכלכלה כי בתוך שבועיים תובא תוכנית הפיצוי לעצמאים. זאת, ברקע ניסיונות אישור התוכנית הכלכלית של שר האוצר למאבק ביוקר המחיה שכבר הוצגה.

בשבוע שעבר הפגינו בסביבתו של לפיד אי-שביעות רצון מחבילות הסיוע במשרד האוצר. גורמים בסביבת לפיד אמרו לחדשות 13 כי בשתי הסוגיות שעל הפרק, צעדים לבלימת יוקר המחיה ופיצוי העסקים על הירידה בהכנסות לינואר, הצעות האוצר אינן מספיק נדיבות ומרחיקות לכת כלפי האוכלוסיות שנפגעו. עוד נמסר כי בעניין הסיוע לעסקים, לפיד סבור שיש לקדם את "חלופת צוק איתן", שנחשבת למקלה יותר מאשר מענקי הקורונה הקודמים.