לפיד בנאומו: "נחכה בסבלנות עד המעטפה האחרונה"

כשלוש וחצי שעות אחרי פרסום תוצאות המדגמים שהעניקו לגוש נתניהו ניצחון וסימנו ככל הנראה את סוף דרכו של יו"ר יש עתיד במשרד רה"מ, עלה לפיד לנאום במטה מפלגתו ואמר: "נמשיך להילחם כדי שישראל תהיה מדינה ליברלית יהודית מתקדמת". יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ אמר: "לילה ארוך וימים ארוכים לפנינו, אנחנו נמתין לתוצאות האמת"

זמן צפייה: 03:59

בשעה 1:30 בלילה עלה ראש הממשלה יאיר לפיד לשאת דברים במטה יש עתיד, כשלוש וחצי שעות אחרי פרסום תוצאות המדגמים שהעניקו לגוש נתניהו ניצחון וסימנו ככל הנראה את סוף דרכו של לפיד במשרד רה"מ, ואמר כי "הלילה הזה יימשך יומיים, נחכה בסבלנות עד המעטפה האחרונה ועד הנתונים הסופיים"

"באתי לכאן הלילה להגיד לכם תודה מעומק ליבי", אמר לפיד לפעילי המפלגה בפתח דבריו, "יש עתיד עשתה הישג נדיר קרוב למיליון ישראלים הצביעו יש עתיד הבאנו מספר מנדטים חסר תקדים. יש עתיד גדלה וצמחה וגדלה מתוך אחריות על הגוש, מיליון ישראלים אמרו 'אנחנו יכולים להיות גם יהודים וגם ישראלים'. מיליון איש אמרו שהם מאמינים בכוחו של השינוי, רוצים פוליטיקה שלא מבוססת על שנאה והסתה. לא ממשלה שמייצגת לא סקטור ולא מגזר אלא חופש ושוויון, הרעיון שלא משאירים אף אחד מאחור"

יאיר לפיד
רה''מ יאיר לפיד נושא דברים בליל הבחירות | צילום: רויטרס

"את מה שהתחלנו צריך להמשיך", הוסיף לפיד, "בשנה וחצי האחרונות היתה פה ממשלה של אנשים ישרים שעבדו קשה. הקמנו ממשלה שעשתה הכל כדי להוריד את יוקר המחיה, לא חששה לפעול נגד אויבינו, ומעל הכל הבינה שתפקיד הממשלה לרפא ולא להעמיק פצעי החברה הישראלית".

"אין לנו שום כוונות לעצור או להפסיד", סיכם ראש הממשלה, "כל אזרח ישראלי צריך לדעת הלילה שנמשיך להילחם כדי שישראל תהיה מדינה ליברלית יהודית מתקדמת. השינוי הוא בלתי נמנע, אפשר לעכב אותו אבל אי אפשר לעצור אותו".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-0111220135' autoplay='0' credit='' desc='גנץ: "נמתין לתוצאות האמת"' poster='' kid='1_6ur7ujp2' duration='']

שר הביטחון ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ נשא דברים במטה מפלגתו ואמר: "לילה ארוך וימים ארוכים לפנינו. אנחנו נמתין לתוצאות האמת. יהיו תוצאות האמת אשר יהיו, את הדרך של המחנה הממלכתי רק התחלנו. הרעיון של מחנה רחב, שמתבסס על מרכז המפה הפוליטית וחוצה את הגושים ומנסה לחבר בין כל חלקי החברה בישראל - הוא רעיון חשוב ורלוונטי".

"אנחנו נשמר את הרעיון הממלכתי", הוסיף גנץ, "נמשיך ונתגבש, ונפעל לייצר מסגרת פעולה רחבה שתשרת את עם ישראל ואזרחי ישראל כולם. אני רוצה להגיד שאני מאמין במטרות שלנו, שאני שלם עם הדרך, שלם עם זה שעשינו כל מה שניתן בכדי להגיע לאיחודים – ולהתנהל באופן נכון למדינת ישראל ולאינטרסים של כל האזרחים".

בני גנץ נואם במטה המחנה הממלכתי בליל הבחירות 2022
בני גנץ נואם במטה המחנה הממלכתי בליל הבחירות | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

"הוכחנו שאנחנו יודעים לעבוד, גם בשוחות הפוליטיות, למען המטרה. נמשיך לעבוד קשה למען מאות האלפים שנתנו בנו את אמונם וכל אזרחי ישראל, אליהם אנחנו מחויבים. נמשיך לעבוד קשה למען עם ישראל, כי זו הדרך הנכונה למדינת ישראל. דרך ממלכתית וישרה - הדרך שלנו. נמתין לתוצאות האמת, ובכל מקרה נמשיך לשים תמיד את ישראל לפני הכל".

לכל העדכונים מליל הבחירות