יעלון: "לא נשב תחת נתניהו כל עוד לא יזוכה מהאישומים החמורים"

בכיר כחול לבן אמר בתום הפגישה עם אדלשטיין: "נעשה ככל הניתן להימנע מבחירות נוספות – אך לא נסטה מההתחייבויות לבוחרינו". יו"ר הכנסת נפגש עם צוותי המו"מ, וייפגשו עמו שוב ביום ראשון

זמן צפייה: 02:00

לקראת בחירות 2020: בכיר כחול לבן, משה יעלון, נפגש היום (רביעי) עם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין - במטרה לקדם את המגעים להקמת ממשלת אחדות. במהלך הפגישה ניסה אדלשטיין לרכך את התנגדותו של יעלון, אך בתום הפגישה כתב האחרון בחשבון הטוויטר שלו: "לא נשב בממשלה בראשות בנימין נתניהו כל עוד לא יזוכה בבית משפט מהאישומים החמורים נגדו".

"הבהרתי כי ׳כחול לבן׳ מנסה להקים ממשלת אחדות עם הליכוד, כפי שהודענו מתחילת דרכנו. הבהרנו גם שאנו מוכנים לרוטציה בתפקיד ראש הממשלה, ובתנאי שבני גנץ ראשון", הוסיף. "נמשיך לחתור לאחדות ולעשות כל שניתן כדי להימנע מבחירות נוספות, אך לא נסטה מערכינו ומההתחייבויות לבוחרינו".

עוד בחדשות 13:

מתווה אדלשטיין לממשלת אחדות: נתניהו יכהן ראשון לזמן קצר

סער קורא לנתניהו להתפטר: המדינה תקועה, הוא צריך לקבל אחריות

בכיר בכחול לבן: "לא נסכים שנתניהו יכהן יותר מעוד 3 חודשים"

ח''כ משה בוגי יעלון
ח''כ משה בוגי יעלון | צילום: חדשות 13

אדלשטיין נפגש בלשכתו עם צוותי המשא ומתן של הליכוד וכחול לבן, והודיע כי תהיה פגישה וספת של הצוותים בהשתתפותו ביום ראשון. בימים הקרובים ייפגש אדלשטיין עם ראשי מפלגות נוספים.

"לפני כשבוע המנדט עבר לכנסת כשהוא חבוט, שחוק ומלווה בתחושות כעס ותסכול ציבורי עצום", אמר אדלשטיין מחוץ ללשכתו. "הזמן עובר ונדמה שכולם כבר ויתרו, וחזרנו מהר מדי לסיסמאות וחישובי בחירות. כולם מבינים, ישראל מצויה במצב חירום שלטוני שעלול להביא לקריסה כלכלית וחברתית, זאת אזעקת אמת".

יולי אדלשטיין בתום עם הפגישה עם אנשי צוות המו''מ של הליכוד, זאב אלקין ויריב לוין | צילום: חדשות 13

"רגע האמת של הפוליטיקה הישראלית. זהו הרגע לבחור בין מנהיגות לפחדנות, זהו הרגע שצריך להגיד enough is enough", הוסיף. "פניתי לראשי שתי המפלגות הגדולות ולהורות לראשי המו"מ להיפגש איתי ולמנוע בחירות נוספות. אני שמח להודיע שפנייתי נענתה בחיוב מצד שני המנהיגים ועוד הערב יחל הניסיון להחזיר את השפיות לישראל".

יו''ר הכנסת יולי אדלשטיין ויו''ר צוות המו''מ של כחול לבן יורם טורבוביץ'
יו''ר הכנסת יולי אדלשטיין ויו''ר צוות המו''מ של כחול לבן יורם טורבוביץ' | צילום: חדשות 13

ממפלגת כחול לבן נמסר בתגובה לדברי אדשלטיין: "אנו מברכים על יוזמתו של יו"ר הכנסת כמו גם על כל דיאלוג שיוכל לקדם ממשלת אחדות רחבה בהובלת כחול לבן ביחד עם הליכוד, אשר תתבסס על קווי יסוד משותפים. יו"ר כחול לבן, רא"ל (מיל') בני גנץ, הנחה את צוות המשא ומתן, בראשות ד"ר יורם טורבוביץ ומר שלום שלמה לעשות כל מאמץ כדי למנוע בחירות שלישיות מיותרות ויקרות ולהיוועד עם יו"ר הכנסת עוד היום במטרה לדון בכך".

מהליכוד נמסר: "מברכים על הצעתו של יו״ר הכנסת יולי אדלשטיין בניסיון נוסף למנוע בחירות. ראש הממשלה נתניהו הנחה את צוות המו״מ של הליכוד להיענות מיידית ליוזמה".