נמשך הדיון בעילת הסבירות; לפיד: "יביא לסוף הממשלה"

אחרי שהצעת החוק עברה אמש בקריאה ראשונה בכנסת, ממשיכה ועדת החוקה להכין את החוק לביטול עילת הסבירות לקריאות שנייה ושלישית. ראש האופוזיציה לפיד נשא דברים בפתח הישיבה: "החוק יגרום לנזק מדיני חמור"

ראש האופוזיציה יאיר לפיד
ראש האופוזיציה יאיר לפיד (ארכיון) | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

על רקע המחאות הגוברות נגד המהפכה המשפטית במסגרת "יום ההתנגדות הלאומי", ראש האופוזיציה יאיר לפיד נשא היום (שלישי) דברים בפתח הדיון בוועדת החוקה, שהתכנסה כדי להכין את החוק לביטול עילת הסבירות לקריאות שנייה ושלישית. לדברי לפיד, "החוק הזה יגרום נזק מדיני חמור ויביא לסוף הממשלה".

לפיד טען עוד כי השרים "מתעלמים מההשלכות של המעשים שלהם. אנשים אחראיים עושים בדיוק את ההפך. אנו צריכים לשאול את עצמנו שאלה אחת: מה ההשלכות של החוק הזה למדינת ישראל. מה הוא יעשה לחברה הישראלית, לבטחונה, לכלכלתה, לעתידה. האם יחזק את חומות ירושלים או יפורר אותן".

Whatsapp Image 2023 03 13 At 1
ראש האופוזיציה יאיר לפיד (ארכיון) | צילום: אריק מרמור, פלאש 90

הוא הוסיף: "כל אדם אחראי שמגיע לדיון הזה אמור להביא את מצבור הידע שלו בפני הוועדה ולהגיד מה ההשלכות של החוק הזה. אני מביא בפני הוועדה את הידע שלי: הייתי שר האוצר, הייתי שר החוץ וראש הממשלה של מדינת ישראל. ניהלתי תקציבי מדינה, משאות ומתנים, ניווטתי את המשק במים סוערים... אני מודיע בפניכם שהחוק הזה יביא לנזק כלכלי חמור למדינת ישראל וכל אזרח ישראלי ירגיש את זה בכיס שלו. אני קובע בפניכם שהחוק הזה יגרום לנזק מדיני חמור למדינת ישראל. הוא יבודד אותנו ויכניס אותנו למכלול המדינות המביכות שהעולם נסוג מהן בצעדים זהירים".

"כשהייתי ראש הממשלה, ביטחונה ושלומה של ישראל הופקד בידיי. רק כשישבתי שם הבנתי כמה לכל מעשה יש השלכות שקשה לאמוד אותן. הכלכלה משפיעה על הביטחון, הביטחון משפיע על יחסי החוץ, והדיון הזה ישפיע בסופו של דבר גם על המאבק בגרעין האיראני".

Whatsapp Image 2023 01 29 At 2
יריב לוין ושמחה רוטמן בוועדת החוקה (ארכיון) | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כזכור, החוק לביטול עילת הסבירות עבר אמש במליאת הכנסת ברוב של 64 מול 56. בעקבות זאת, חברי אופוזיציה קראו: "בושה", ומובילי המחאה הכריזו על "יום התנגדות לאומי". היום כאמור התכנסה וועדת החוקה לדיון בנושא הכנת החוק לקריאות שנייה ושלישית.