השרה מאי גולן: "לפטר את היועמ"שית, היא חוטאת לתפקידה"

השרה לקידום מעמד האישה התראיינה בתוכנית "אלמוג בשישי", ואמרה כי גלי בהרב-מיארה "עושה הכל חוץ מלייעץ לממשלה". היא הוסיפה כי בניגוד לטענות הרשות לקידום מעמד האישה לא תפורק - וקראה למחנה הימין לצאת להפגין. "אם להם מותר - גם לנו מותר לחסום את הכבישים שלהם"

זמן צפייה: 11:23

השרה לקידום מעמד האישה מאי גולן התראיינה היום (שישי) לתוכנית "אלמוג בשישי", התייחסה להתנהלותה של היועמ"שית גלי בהרב-מיארה, וטענה כי יש לפטר אותה, מכיוון שהיא "חוטאת לתפקידה, ועושה הכל חוץ מלייעץ לממשלה". עוד התייחסה השרה להחפפת הרשות לקידום מעמד האישה למשרדה, ואמרה: "אני לא מבטלת את הרשות, אלא מעצימה אותה".

"בישראל יש דין אבל אין דיין", אמרה גולן והוסיפה: "אין חוק, אבל יש יועמ"שית. צריך לפטר אותה, אבל התהליך הטכני ייקח יותר זמן מאשר עד שהיא תעזוב, כי הוא כמובן תעטור לבג"ץ ותהפוך לקדושה מעונה". על קביעת בג"ץ כי יתנהל דיון בעניין ניגוד העניינים של ראש הממשלה בנימין נתניהו אמרה השרה: "כל העניין נולד מכתבי אישום ששלושה שופטים אמרו בקולם שאין שוחד. תפירת התיקים הזו לא הייתה לולא הציבור היה יודע את מה שמנדלבליט אמר".

Whatsapp Image 2023 07 09 At 1
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

בנושא הרשות לקידום מעמד האישה אמרה גולן: "הרשות היא לא מדינה עצמאית. אני רואה בכותרות שהיא הופכת לפוליטית, אבל היא לא מבוטלת אלא מועצמת. עד היום היא לא עבדה כמו שצריך. מי תיקצב את הרשות הזאת עד היום אם לא פוליטיקאים? מי יכול לעשות יותר, ראש רשות או שרה?".

עוד הוסיפה: "יש לי חזון, ואני אציג אותו. בסופו של יום, אף אחת לא הלכה חוץ מראש הרשות שלא פוטרה אלא הלכה בהסכמה. הבאתי מנכ"לית מקצועית. אחרי 25 שנה מוקם משרד עצמאי עם שיניים, כלים ותקציב גדול פי שישה ממה שהיה. אותן צבועות שהצביעו בממשלה שלהם נגד ועדת חקירה בעניין סרסור הסוהרות, ונגד החמרת ענישה נגד אנסים – מדברות עלינו".