אחרי שנפל: בן גביר יעלה מחר את חוק האיזוק האלקטרוני

אחרי שבמרץ נפלה הצעת החוק של האופוזיציה, הצעת חוק האיזוק האלקטרוני של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר תעלה להצבעה בישיבת הממשלה. לפי ההצעה, בית המשפט יוכל להוציא צו הגנה כנגד בן משפחה, לאחר הערכת מסוכנות ואם ישנה הרשעה קודמת בעבירת אלימות או לחילופין כתב אישום

השר איתמר בן גביר
השר איתמר בן גביר | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

שלושה חודשים אחרי שהצעת החוק של האופוזיציה נפלה, הממשלה תצביע מחר (ראשון) על הצעת מחליטים של חוק האיזוק המתוקן של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. לפי ההצעה המתוקנת, נמסר, "בית המשפט יוכל להוציא צו הגנה כנגד בן משפחה, זאת לאחר הערכת מסוכנות של בן המשפחה ובמידה וישנה הרשעה קודמת בעבירת אלימות או לחלופין כתב אישום נגד מי התקבלה נגדו דרישה לאיזוק. לפי החוק, ישנו חריג שאם המדובר במקרה שבו שופט מתרשם שמדובר באירוע דחוף, הוא מוסמך להחליט באשר לאיזוק עד להערכת המסוכנות".

השר בן גביר אמר: "הצעת החוק שאנחנו מביאים מחר לממשלה היא חשובה במיוחד, שתאזן בין הצורך החיוני למאבק באלימות במשפחה ולמניעת אלימות ובין החובה שלנו להגן מפני תלונות והאשמות שוות ושמירה על חירותם של חפים מפשע. בניגוד לממשלה הקודמת שלא הוציאה את החוק אל הפועל, הממשלה שלנו תעשה זאת - אך תביא חוק מדויק יותר וטוב יותר ואני מודה לראש הממשלה, שר המשפטים, השרה לקידום מעמד האישה ושר הרווחה".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2303221457' autoplay='0' credit='' desc='המחאה בכנסת אחרי שההצעה הקודמת נפלה' poster='' kid='1_nwp5mlni' duration='32']

השרה מאי גולן אמרה: "לאחר עבודה מקצועית ומעמיקה במיוחד ולאחר אינספור ישיבות והתייעצות עם גורמי המקצוע, אני גאה להביא לממשלה ביחד עם השר לבטחון הלאומי איתמר בן גביר את הצעת חוק האיזוק אלקטרוני. כמות ה'פייק ניוז' וההשמצות שספגנו במהלך החודשים האחרונים מאופוזיציה מופקרת וחסרת אחריות לא הרפו את ידינו, אלא בדיוק ההיפך, והצעת החוק הנוכחית היא ההוכחה לכך. המאבק באלימות במשפחה הוא סיזיפי ומצריך משאבים רבים. ההצעה המדוברת תעניק סל כלים נרחב ומגוון מתוך מטרה ברורה לפעול ביד קשה ונחושה נגד אותה אלימות נפשעת ולהתמודד עם התופעה בצורה הטובה ביותר".

במרץ, כאמור, הפילה הקואליציה ברוב של 54 מול 53 את חוק האיזוק האלקטרוני של ח"כ גדעון סע. בעקבות הפלת החוק - מחו חברות כנסת מהאופוזיציה מחו עם אזיקים אלקטרוניים על ידיהן. חברי אופוזיציה קראו לעבר השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שאמר ימים ספורים קודם לכן כי יביא הצעה "מאוזנת יותר", קריאות כגון "בושה". ח"כ סער הגיב: "חברי הקואליציה נכנעו לגחמות של בן גביר והפילו חוק שיכול להציל חיי נשים וילדים. בושה של ממשלה".