אבי מעוז יהיה אחראי על ארגונים שייכנסו לבתיה"ס: ההסכם בין הליכוד לנעם נחשף

בחדשות 13 נחשף כי מעוז יקבל אחריות על היחידה לתכניות חיצוניות וקידום שותפויות. כמו כן, הרשות לזהות לאומית שבראשה יעמוד תקבל תקציב של כ-250 מיליון שקלים בשנתיים הראשונות להקמתה, בנוסף לתקציב תפעול של 15 תקני כוח אדם. מעוז גם יהיה אחראי על ארגון "נתיב"

זמן צפייה: 01:06

פרסום ראשון: על פי ההסכם הקואליציוני בין מפלגת הליכוד לבין יו"ר מפלגת נעם, אבי מעוז שנחשף הערב (רביעי) לראשונה במהדורה המרכזית, "הרשות לזהות יהודית לאומית" שמעוז יעמוד בראשה ותוקם במשרד ראש הממשלה תתוקצב ב-100 מיליון שקלים בשנה הראשונה, וב-150 מיליון שקלים מהשנה השנייה, ובנוסף תקבל גם תקציב תפעול לפי 15 תקני כוח אדם.

נוסף על הרשות הזאת ועל ארגון "נתיב", מעוז יהיה אחראי גם על היחידה לשיתופי פעולה רב מגזריים והיחידה לרכש חברתי במשרד ראש הממשלה. ממשרד החינוך תועבר אליו היחידה לתכניות חיצוניות וקידום שותפויות, על תקציביה ותקניה.

תגובת ארגון חוש"ן - ארגון החינוך וההסברה של הקהילה הגאה: "לא ייתכן שאדם שהתבטא בצורה כל כך מלאת שנאה כלפי הקהילה הגאה, יהיה האדם שאמון על ביטחון הנוער במערכת החינוך. אנחנו דורשים מראש הממשלה הנבחר שלא להפקיר את הנוער הלהט"בי. בכל כיתה בארץ יושבים חמישה בני ובנות נוער להט"בים. נוער להט"ב חשוף יותר לאלימות בעשרות אחוזים, נוער להט"ב חווה יותר ניסיונות אובדניים, נוער להט"ב בסיכון יותר גבוה מחבריהם לספסל הלימודים. כל ניסיון לצאת נגד יצירת מרחבים בטוחים לנוער להט"ב בבתי הספר הינו אמירה ברורה - הנוער אינו בטוח. אנחנו לא נעצור ונמשיך בחינוך לסובלנות בבתי ספר בכל רחבי הארץ".

מצעד הגאווה בירושלים עובר מול הכנסת
מצעד הגאווה בירושלים עובר מול הכנסת | צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

מארגון איגי נמסר: "מפלגת שונאי הנשים, שונאי הלהט"ב, שונאי א.נשים עם מוגבלות שאיימה לסגור את 'כנפיים של קרמבו' ואת איגי צריכה להפחיד כל הורה, כל מורה, כל מנהלת בית ספר. ברור למה הם רוצים להשתלט על המוח והנפש של ילדי וילדות ישראל, אם הדבר הזה יקרה, הליכוד ובנימין נתניהו מפקירים את בתי הספר, וזה מהלך מסוכן שעלול לעלות לתלמידים ותלמידות ישראל במחיר כבד מאוד".

אבי מעוז
יו''ר נעם, אבי מעוז | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בתוך כך, ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו ויו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' הגיעו לסיכומים במהלך הלילה. הסיכום המשמעותי בעניין התפקידים הוא שהרוטציה תכלול כידוע את משרד האוצר בחלק הראשון, אבל בחלק השני לא פנים ובריאות שיקבל דרעי, אלא פנים ותחבורה או חינוך כפי שדרש סמוטריץ'. כלומר, רוטציה משולשת יחד עם מי שיקבל את התיק הרלוונטי (תחבורה/חינוך) מהליכוד.

מעבר לכך, יתר התיקים כבר היו ידועים - התיישבות, עליה וקליטה, וראשות ועדת החוקה. בציונות הדתית אומרים שהחלוקה הפנימית טרם סוכמה.

כמו כן, ישנן גם הסכמות על העברת המנהל האזרחי לסמוטריץ', אך עדיין צריכים לסגור את האותיות הקטנות. עוד סיכמו סמוטריץ' ונתניהו על מהלכים שיסוכמו מראש בעניין החינוך הממלכתי דתי מבלי להעביר מהמשרד אגפים ספציפיים לסמוטריץ', וצריכים עוד להגיע לסיכומים בתחום משרד הדתות שיהיה אצל ש"ס, בנוגע למינוי רבנים ודיינים.

כרגע המצב הוא שבליכוד צריכים להגיע לסגירות מול ש"ס ויהדות התורה בהתאם למה שנסגר עם סמוטריץ', כמו לדוגמה בתחומים חופפים באוצר בפנים ובבריאות, תקציבים שדרעי רוצה שיוסכמו מראש וכדומה. ולכן מתעכבת החתימה הסופית.