נתניהו: "נמשיך במאמצים להגיע להסכמה רחבה ככל האפשר"

ראש הממשלה, שאמר אחרי העברת התקציב כי "הרפורמה המשפטית תחזור לסדר היום - פרסם סרטון שבו אמר כי הוא "מאמין שעם רצון טוב ואמיתי אפשר להגיע לדברים מסוכמים שישרתו את כל אזרחי ישראל"

זמן צפייה: 02:29

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (רביעי) כי "המאמצים להגיע להסכמה רחבה ככל האפשר" בנוגע למהפכה המשפטית נמשכים: "אני מאמין שעם רצון טוב ואמיתי אפשר להגיע לדברים מסוכמים שישרתו את כל אזרחי ישראל". תקציב המדינה לשנת 2024-2023 אושר לפנות בוקר לאחר 530 הצבעות שונות. נתניהו אמר לאחר מכן: "ממשיכים לארבע שנים טובות" הוא הוסיף: "הרפורמה המשפטית תחזור. מנסים להגיע להבנות"

לדברי נתניהו, "אתמול היה יום גדול למדינת ישראל. הממשלה בראשותי הביאה בשורה גדולה לאזרחי ישראל. העברנו תקציב דו-שנתי, מה שנותן יציבות ותנופה לכלכלה וגם נותן ארבע שנים יציבות בפוליטיקה שלנו - וזה דבר חשוב. עכשיו אנחנו יכולים להתפנות לכל המאמצים להוריד את יוקר המחייה ואנחנו נעשה את זה בעוצמה ומכל הכיוונים האפשריים: הגברת תחרות, הורדת מכסים, הורדת ביורוקרטיה, והכול למענכם אזרחי ישראל".

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ התייחס לדבריו של נתניהו על המהפכה המשפטית ואמר: "אני מבין שנתניהו שוב שיכור כוח, אחרי שהעביר תקציב שיתפוצץ לכולנו בפנים. אני מזכיר לנתניהו, שטיפשות היא לחזור על אותה פעולה ולצפות לתוצאות אחרות. אם ההפיכה המשטרית תחזור לשולחן - נרעיד את המדינה ונעצור אותה"

ראש האופוזיציה יאיר לפיד, אמר כי "הזה תקציב המזיק וההרסני בתולדות המדינה. אין בו שום דבר מלבד סחטנות אין-סופית". התקציב עבר על אף המכשולים בימים האחרונים, ולאחר שנתניהו הגיע להסכמים עם יהדות התורה ועוצמה יהודית. יו"ר ועדת הכספים משה גפני אמר: "העברנו תקציב טוב ואחראי לטובת אזרחי ישראל. כעת המשימה שלנו היא להוריד את יוקר המחיה ולטפל במחירי הדיור לטובת האזרחים כולם, ובעזרת השם כך נעשה".

בנימין נתניהו, יואב גלנט, בצלאל סמוטריץ' ואופיר כץ
בנימין נתניהו, יואב גלנט, בצלאל סמוטריץ' ואופיר כץ

בקואליציה בירכו כמובן על התקציב ובאופוזיציה האשימו כי מדובר בתקציב "אנטי חברתי", לדברי יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, שהוסיף: "מדינת ישראל נפלה שבי בידי קואליציה קיצונית ששמה את כלכלת ישראל והחברה הישראלית על מזבח הפוליטיקה. זה יום עצוב למדינת ישראל. האיש שמנע מאזרחי ישראל תקציב ממניעים פוליטיים, הפך היום את התקציב שוב לכלי במשחק הפוליטי".

יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר אמר כי "אחרי ליל תקציב ארוך - שחר של יום חדש. הרבה בשורות טובות, בראשן תשעה  מיליארד שקלים תוספת למשרד לביטחון לאומי בדיוק כמו שהבטחנו; כ-20% תוספות למשכורות השוטרים, גיוס אלפי שוטרים וסוהרים חדשים, הקמת משמר לאומי, ומימוש התכניות להחזרת המשילות, ההרתעה, והביטחון האישי לאזרחי ישראל כמו גם בשורות חשובות לתושבי נגב והגליל".