מתקפה על לפיד: "הכריז על מועמדת מטעמו בלי תיאום, זה גול עצמי"

קרב באופוזיציה על הנציגות בוועדה לבחירת שופטים: לפיד קרא "להתייצב מאחורי קארין אלהרר כנציגה שלנו בוועדה לבחירת שופטים", אך גורם במחנה הממלכתי תקף: "יו"ר הכנסת טרם הכריז על מועד הבחירות והמועד האחרון להגשת מועמדות כפי שנדרש בכדי להבטיח את הסיכומים, אבל ללפיד היה חשוב 'לגנוב סוסים' ולהכריז על מועמדת מטעמו ללא תיאום"

זמן צפייה: 03:07

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד אמר מוקדם יותר היום (שני) האופוזיציה "לא יכולה שוב להרוס לעצמה. קורא לחברי באופוזיציה לא לפצל את הקולות ולהתייצב מאחורי קארין אלהרר כנציגה שלנו בוועדה לבחירת שופטים. לא יעלה על הדעת שניתן ללוין ורוטמן מתנה כזו ונפצל את ההצבעה".

במחנה הממלכתי בראשות ח"כ בני גנץ מיהרו לתקוף: "לפיד מנסה לרתום את הסוסים לפני העגלה, ומסכן את המהלך הגדול שעבדנו עליו בבית הנשיא. לפי הסיכום שהתגבש, הקואליציה תעמיד מועמד אחד בלבד ותקיים את הבחירות במועדן ב-14 ביוני. יו"ר הכנסת טרם הכריז על מועד הבחירות והמועד האחרון להגשת מועמדות כפי שנדרש בכדי להבטיח את הסיכומים, אבל ללפיד היה חשוב 'לגנוב סוסים' ולהכריז על מועמדת מטעמו ללא תיאום עם שאר חברי האופוזיציה.

"כל זאת כשקיום הבחירות ב--14 ביוני טרם הובטח. זה גול עצמי מפואר למאמצים שאנו משקיעים במשך שבועות ופרס לקואליציה. ממליצים לו ולכולנו, לרכז את המאמצים בעת הזו בדבר החשוב - לדאוג שיקבע המועד, ולוודא שהקואליציה מעמידה מועמד אחד מטעמה כפי שסוכם, כך שנציגות האופוזיציה תובטח".

רה''מ יאיר לפיד ושרת האנרגיה קארין אלהרר בהצהרה הערב
לפיד וקארין אלהרר

נזכיר כי לפני כשבועיים אחרי הפרסום בחדשות 13 שלפיו בקואליציה החליטו שלא לדחות שוב את מועד הקמת הועדה לבחירת שופטים, אמר ח"כ זאב אלקין (המחנה הממלכתי) כי "הקואליציה נכנעה והבחירות הפעם לא יידחו ויתקיימו בהתאם לחוק הקיים". בתגובה, הגיב מזכיר הממשלה יוסי פוקס: "תנוח דעתך. בהיעדר הסכמות במו"מ, ייבחרו שני נציגי קואליציה לוועדה והיא תכונס בפועל רק אם שר המשפטים יחפוץ בכך". זמן קצר לאחר מכן מחק פוקס את הציוץ - ובמקומו הודה לנשיא הרצוג. בתוך כך, המו"מ בבית הנשיא יתחדש מחר.

בעקבות הפרסום בחדשות 13, אמר נשיא המדינה יצחק הרצוג: "אין כאן מנצחים ומפסידים, אם יהיו כאלה – מדינת ישראל תפסיד. יובהר כי הקואליציה נעתרה לבקשתו של נשיא המדינה שלא לדחות את המועד הקבוע בתקנון לבחירת נציגי הכנסת בוועדה לבחירת שופטים, וזאת על מנת לאפשר את המשך ההידברות תחת חסותו, וציינה כי סמכות כינוס הועדה שתוקם מוקנית לשר המשפטים.

"הנשיא חוזר על קריאתו להימנע מביטויים שמטרתם פוליטית ואין בהם תרומה להגעה להסכמות רחבות. עוד מדגיש כי מדינת ישראל נמצאת ברגע חשוב וקריטי ביותר. המעשה הקל הוא לפוצץ את השיחות אך המחיר יהיה כבד מנשוא. מאתגר וקשה יותר להגיע להסכמות אך זוהי חד משמעית טובתה של מדינת ישראל ובמאמץ משותף ניתן להגיע להבנות".