הורוביץ הפתיע: "לא אתמודד לראשות מרצ, אך אתמודד ברשימה"

שר הבריאות שעומד בראשות מפלגת השמאל מאז 2019 הודיע כי לא יתמודד בפריימריז לראשות המפלגה מול יאיר גולן, אך יתמודד ברשימה לכנסת ה-25: "אתמוך ואסייע לכל מי שייבחר"

זמן צפייה: 02:16

טלטלה במרצ: שר הבריאות ויו"ר מרצ, ניצן הורוביץ, הודיע היום (שלישי) כי לא יתמודד בפריימריז לראשות המפלגה. עם זאת, הוא יתמודד בפריימריז לרשימת המפלגה בבחירות לכנסת ה-25. כרגע, רק יאיר גולן מועמד לראשות המפלגה.

"אחרי יותר משלוש שנים כיו"ר מרצ, שבהן הובלתי את המפלגה בשלוש מערכות בחירות וגם הכנסתי אותה לממשלת השינוי עם הרבה הישגים, החלטתי לא להתמודד הפעם על ראשות מרצ", אמר הורוביץ. "אני לא פורש ואני לא עוזב את החיים הפוליטיים. אתמודד ברשימה לכנסת הבאה, ובוודאי שאמשיך בכהונתי כשר הבריאות, ויש הרבה עבודה לפנינו. מרצ היא תנועה דמוקרטית, תנועה של חברים, של רעיון, לא של איש אחד. מנהיגי המפלגה, נבחרים על ידי חברי התנועה, ממלאים את תפקידם בנאמנות, ומתחלפים".

סגן השרה יאיר גולן
נותר כרגע מועמד יחיד. יאיר גולן | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עוד אמר: "זו מרצ שאני גאה על הזכות להיות חבר בה ולהנהיג אותה. ההישגים שלנו מדברים בעד עצמם. מרצ בממשלה הזו השפיעה והשיגה יותר מכל מפלגה אחרת. בקרוב יהיו פריימריז במרצ, וכל אחד יוכל לבחור ולהתמודד על הזכות לייצג את התנועה. ואני קורא כאן לכל מי שרואים עצמם ראויים, להציג מועמדות. אנחנו מקימים עכשיו את מטה הבחירות ומסתערים על הקמפיין, ואני אתמוך ואסייע לכל מי שייבחר במרצ. אהיה חלק מהרשימה, אתרום מנסיוני ואחזק. אין לי ספק שתהיה נבחרת מעולה, ונגיע לבחירות בראש מורם".

לסיום אמר כי "בבחירות האלה יש למרצ תפקיד מפתח. היא חיונית לצורך הקמת ממשלה שפויה כדי שלא תהיה פה ממשלת חושך של ביבי-בן גביר, והיא חיונית לחיזוק השמאל בקואליציה העתידית. נעמוד לצדו של לפיד ונחתור להמשך קואליציית השינוי".

יאיר גולן, שהכריז בשבוע שעבר על ריצה לראשות המפלגה, אמר: "אני מאחל הצלחה רבה לחברי ניצן שתרם רבות למרצ, למשרד הבריאות ולמדינת ישראל. אני משוכנע שנמשיך לפעול יחד למען שמאל גדול וחזק".