סמוטריץ': בוטל איסור השהייה בחומש, מודה לשר הביטחון גלנט

שר האוצר והשר במשרד הביטחון צייץ בטוויטר: בהמשך לביטול חוק ההתנתקות בכנסת, חתם אלוף הפיקוד על צו מקביל לביטול איסור השהייה בחומש ועל צירוף הישוב לשטחה של המועצה האזורית שומרון לצורך תכנון מחודש של הישיבה. תודה לשר הביטחון יואב גלנט על שיתוף הפעולה"

חומש
המאחז חומש | צילום: הלל מאיר, פלאש 90

שר האוצר והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ כתב הלילה (שבת) בחשבון הטוויטר שלו: "הבטחנו להסדיר את המשך לימוד התורה בישיבה בחומש ואנחנו מקיימים. בהמשך לביטול חוק ההתנתקות בכנסת, חתם אלוף הפיקוד על צו מקביל לביטול איסור השהייה בחומש ועל צירוף הישוב לשטחה של המועצה האזורית שומרון לצורך תכנון מחודש של הישיבה. תודה לשר הביטחון יואב גלנט על שיתוף הפעולה להסדרת הישיבה".

ביום חמישי האחרון הנחה גלנט את אלוף יהודה פוקס לחתום על צו שמחריג את המאחז חומש, שבו קיימת ישיבה, מ"חוק ההתנתקות" לאחר שלפני חודשיים עבר ביטול החוק בכנסת.

שאר הישובים שפונו במסגרת תוכנית ההתנתקות ב-2005 (שא-נור, גנים וכדים) יישארו עדיין תחת חוק תוכנית ההתנתקות ואסור להגיע לשם על-פי חוק. במקביל לצו המדובר, אלוף פוקס חתם על צו סגירה שמשמעותו היא שליהודים אסור להגיע לחומש מאחר שהישיבה שם היא בבעלות פרטית פלסטינית.

אז מה כן ישתנה? בתוך חומש יש תא שטח שנמצא באדמות מדינה, וברגע שהישיבה תעבור לשם - צו הסגירה יבוטל ויהודים יוכלו לנוע בחופשיות ולהגיע אליה. עד שלא תועבר הישיבה לאדמות מדינה - הכניסה ליהודים אסורה.