רוטמן: "לא הסכמתי עם הנשיא - אך אני קשוב לו"

בישיבה השבועית של ועדת החוקה התייחס יו"ר הוועדה למתווה הפשרה למהפכה המשפטית שהנשיא הרצוג צפוי להציג היום. "אנחנו לא סוגרים את הדלת לא משנה כמה פועלים ומדברים כנגדנו - במשא ומתן אפשר להגיע לפתרון מוסכם"

זמן צפייה: 04:04

בישיבה השבועית של ועדת חוקה הבוקר (ראשון) יו"ר הוועדה חבר הכנסת שמחה רוטמן התייחס למתווה הפשרה למהפכה המשפטית שהנשיא יצחק הרצוג צפוי להציג היום. "מאוד לא הסכמתי עם דברי הנשיא אבל אני קשוב לו וגם אגיע היום לנשיא. אנחנו לא סוגרים את הדלת לא משנה כמה פועלים ומדברים כנגדנו - במשא ומתן אפשר להגיע לפתרון מוסכם אם אנשים יחליטו שהם לטובת המדינה ולא רוצים לשרוף אותה".

יו"ר הוועדה פתח את הדיון הבוקר בהתייחסות לדחיית הדיון על הצעת חוק חסינות כוחות הביטחון בחודש: "מדובר בצעד נכון כי לצד הרצון הברור להגן על חיילי צה"ל, יש לוודא, כמו שהקפדנו בהליכי החקיקה, שלא פוגעים בעיקרון המשלימות. הדחייה חשובה ואני מקווה שיהיה אפשר למצוא פתרון לסוגיה בלי לפגוע בעקרון המשלימות, ואני מברך על כך".

Whatsapp Image 2023 01 29 At 2
יו''ר ועדת החוקה שמחה רוטמן ושר המשפטים יריב לוין | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בהתייחסו להתקדמות בהליכי החקיקה אמר: "אנחנו יושבים פה למעלה מחודשיים להכנת הצעות החוק. גם לפי הסקרים, רוב מוחלט של העם מבין שיש צורך ברפורמה במערכת המשפט. רבים גם אומרים חד משמעית שחשוב וטוב שהרפורמה תושג בהסכמה רחבה ואני ביניהם, ולמרות זאת, בחודשיים הללו וגם בכל הפגישות הארוכות מחוץ לשעות העבודה בוועדה, אנחנו עומדים מול אנשים שלא מוכנים לדבר וזה מאוד קשה".

"בשם כל חברי הקואליציה אני אומר שהיד שלנו עדיין מושטת. מה שעולה עכשיו לקריאות 3-2 הן הצ"ח שעוסקות בדברים היחסית טריוויאליים כמו שבית המשפט לא יוכל לפסול חוקי יסוד, שזו עמדת הכנסת לאורך השנים, שתיפסק המציאות של חבר מביא חבר ווטו לשופטים, שמי שהיום באופוזיציה דיבר על המציאות הזו שוב ושוב".