בשל המהפכה המשפטית: ארגון הפרקליטים הכריז על סכסוך עבודה

הארגון, שמייצג כ-1,100 פרקליטות ופרקליטים במגזר הציבורי, הכריז על הסכסוך והודיע כי לא יהסס לשבות, זאת בשל מה שהם מכנים "כוונת המדינה לבצע שינויים ארגוניים באופן חד צדדי", בהתייחסם לרפורמה של שר המשפטים לוין

משרד המשפטים בירושלים
משרד המשפטים בירושלים | צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

ארגון הפרקליטים, המייצג כ-1,100 פרקליטות ופרקליטים במגזר הציבורי, הכריז היום (חמישי) על סכסוך עבודה, בשל מה שהם מכנים "כוונת המדינה לבצע שינויים ארגוניים באופן חד צדדי", כשהם מתייחסים לרפורמה המשפטית שמתוכננת בממשלה.

יו"ר ארגון הפרקליטים, עו"ד אורית קורין: "הדרך זו תפגע בצורה קשה בביטחונם התעסוקתי של הפרקליטים כעובדי מדינה, במעמדם, בקידומם ובתנאיהם. מדובר במהלך פוגעני ומתגלגל שנעשה בחוסר תום לב ובדרך שאינה מקובלת ביחסי עבודה בכלל , וביחסי עבודה קיבוציים בשירות הציבורי בפרט. הדברים נעשים באופן חד צדדי, תוך עקיפת מערכת היחסים הקיבוצית המוסכמת וללא כל הידברות מוקדמת עם הארגון".

''מחאת הגלימות'' בהפגנה מחוץ לבית המשפט העליון נגד חוק דרעי
''מחאת הגלימות'' בהפגנה מחוץ לבית המשפט העליון נגד חוק דרעי | צילום: צו 8 אזרחי להצלת הדמוקרטיה

עוד מציינת עו"ד קורין כי "אם המהלכים יימשכו באופן חד צדדי, כפי שנעשו עד כה, הארגון לא יהסס להשתמש בכלל הכלים העומדים לרשותו, לרבות השבתה". במסמך שהגישו נציגי הארגון לממונה הראשי על יחסי עבודה נכתב כי העניינים שבסכסוך הם "עיגון ההגנות על תנאי העבודה ועל הבטחון התעסוקתי של הפרקליטים בהסכם קיבוצי או בכל דרך אחרת לנוכח השלכות ומהלכי המעסיק לשינויי חקיקה, ו/או מעשי מינהל בשרות המדינה הקיימים והצפויים".

עוד צויין במכתב כי הסכסוך הוא על רקע "השלכות על עצם העסקתם וביטחונם התעסוקתי של הפרקליטים כעובדי מדינה על מעמדם, קידומם, שכרם, תנאי פרישתם ותנאי שירותם והעסקתם האחרים, לנוכח כוונת המעסיק לקדם ולבצע שינויים יסודיים אחרים הנוגעים, בין היתר, למערך הייצוג המשפטי של המדינה ומוסדותיה בפני כל מי שיש בידו סמכות שפיטה". כלומר, הפרקליטים מביעים חשש כי מעמדם וכל המשתמע מעיסוקם כעובדי מדינה ייפגע מה"שינויים היסודיים" שמתכננת הממשלה.

שר המשפטים יריב לוין
שר המשפטים יריב לוין מציג את ''רפורמת המשילות'' | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

אתמול פורסם במהדורה המרכזית כי בימים האחרונים אמר השר לוין בשיחות סגורות כי אם נתניהו יחליט להקפיא את הרפורמה המשפטית ולחכות למשא ומתן, או לחילופין לרדד אותה באופן כלשהו, הוא ישים את המפתחות ויתפטר מתפקידו. לוין אמר את הדברים בהרבה שיחות סגורות, אולי כדי שזה יגיע לנתניהו.