האם טייסי אל-על סירבו להטיס את נתניהו?

ראש הממשלה נחת הערב בצרפת, אולם עוד לפני ההמראה הרשת סערה סביב מה שנראה כניסיון מרי באל-על: קברניט אחד כתב הודעה פוליטית וקרא להתנגד להטיס את רה"מ - וננזף במקום. חברת התעופה מסרה שהיו בעיות טכניות באיוש טיסת נתניהו, אך לא על רקע פוליטי

זמן צפייה: 01:46

ראש הממשלה בנימין נתניהו נחת הערב (חמישי) בפריז, שם ייפגש עם נשיא צרפת עמנואל מקרון, אך עוד לפני ההמראה הרשת סערה סביב שיחה פנימית בקבוצת הוואטספ של טייסי אל-על לגבי איוש הטיסה. חברת אל-על הודיעה ישר באופן ברור שאין שום סירוב על רקע פוליטי או אידאולוגי, אלא בעיות איוש שנתקלים בהם באופן קבוע.

הידיעה על נסיעת רה"מ נחתה במשרדים של אל-על לפני כיומיים, וכמו בנוהל הרגיל בתוך קבוצת הוואטספ של טייסי הצי של טיסות 777 נכתבו כל הפרטים ונשאל מי יכול לקחת את הטיסה. היות ויש רק שני מטוסים פעילים מסוג 777, בעוד רוב המטוסים הגדולים הם מסוג 747, רק ארבעה טייסים כשירים יכלו לקחת את הטיסה, אולם לכל אחד היו סיבותיו מדוע לא יכל לקחת את הטיסה, לכאורה.

רה''מ בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים
רה''מ בנימין נתניהו | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

לחדשות 13 נודע שבתוך קבוצת הוואטסאפ של הטייסים קברניט אחד כתב הודעה פוליטית מאוד ברורה וזועמת מדוע לא לקחת את הטיסה הזו. להבנת המערכת, הוא ננזף במקום בתוך אותה קבוצת וואטספ על ידי קולגות ועל ידי יו"ר ועדת הטייסים, שאמרו לו שהמקום לדיונים פוליטיים הוא לא בקבוצה המקצועית של ניהול הצי. אותו קברינט ננזף, וככל הידוע לא פנה לטייסים אחרים.