בן גביר: "במדינה דמוקרטית המשטרה והצבא נתונים למרות הממשלה"

השר לביטחון לאומי נאם בכנס יחידות מצטיינות של משטרת ישראל לצד המפכ"ל קובי שבתאי: "בימים האחרונים אנו שומעים קולות של מי שמתבלבלים למי כפופות זרועות הביטחון בישראל. במדינה דמוקרטית החוקים ברורים מאוד". עוד אמר השר: "דרישה אחת לי אליכם, מימוש מלא ומוחלט של מדיניותי"

השר איתמר בן גביר והמפכ"ל קובי שבתאי במסיבת העיתונאים במשרד לביטחון לאומי
השר איתמר בן גביר והמפכ"ל קובי שבתאי במסיבת עיתונאים במשרד לביטחון לאומי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר והמפכ"ל רב-ניצב קובי שבתאי נשאו הערב (שלישי) דברים בכנס יחידות מצטיינות של משטרת ישראל. בן גביר אמר: "שמתי את כל יוקרתי הפוליטית על השולחן עבורכם. מנגד, דרישה אחת לי אליכם, מימוש מלא ומוחלט של מדיניותי. יחידה מצטיינת היא יחידה שמבינה את מדיניות השר, את דרישות והנחיות המפכ"ל והפיקוד הבכיר ומממשת אותם הלכה למעשה".

הוא הוסיף: "בימים האחרונים אנו שומעים קולות של מי שמתבלבלים למי כפופות זרועות הביטחון בישראל. במדינה דמוקרטית החוקים ברורים מאוד: פקודת המשטרה קובעת שהמשטרה נתונה למרות הממשלה כמו שחוק יסוד הצבא קובע שהצבא נתון למרות הממשלה".

"בימים אלה יש כאלה שמבקשים לשנות את הכללים, מפעילים לחץ, מנסים לגרום למשטרה לאכוף את החוק בצורה לא שוויונית, להשפיע פוליטית על קבלת החלטות, להסית נגד ממשלת ישראל הנבחרת ואפילו לפלג את המשטרה מבפנים", טען בן גביר. "אנחנו נעמוד על המשמר ולא נאפשר פגיעה בשלטון החוק, בעקרונות היסוד של השיטה ובעובדה כי הדרג הנבחר הוא הוא שמתווה מדיניות והמשטרה נתונה למרות הממשלה – זה א.ב. במשטר דמוקרטי וכשלא מקיימים את זה לא פלא שאמון הציבור נפגע".

Whatsapp Image 2023 01 29 At 2
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עוד התייחס השר לתקופה הקרובה בצל הרמדאן: "אין לי ספק שאנחנו יודעים ומבינים ששמחת חג מבורכת מאוד, אך פגיעה לאומנית, הסתה, טרור נגד יהודים – הם קו אדום שצריך לסכל אותו". לסיום אמר השר לביטחון לאומי: "חידה מצטיינת היא יחידה שמבינה את מדיניות השר, את דרישות והנחיות המפכ"ל והפיקוד הבכיר ומממשת אותם הלכה למעשה".