לפיד: "המרדה? רק התחלתי". נתניהו: "הפחדות שקריות"

בישיבת סיעת יש עתיד שיגר רה"מ היוצא מסר לבנימין נתניהו - והתמקד בסערת אבי מעוז: "עוד לא ראית כלום. אנחנו לא פראיירים שלכם. אנחנו לא פה רק בשביל לשלם מיסים ולשלוח את הילדים שלנו לצבא". נתניהו תקף: "מסע של דה-לגיטימציה נגד בחירת העם". אבי מעוז: "הקמפיין נגדי - המרדה. מדינות זרות מתערבות ומממנות תכני חינוך"

לפיד ונתניהו
לפיד ונתניהו | צילום: רויטרס

ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד התייחס היום (שני) לנושא המו"מ הקואליציוני בפתח ישיבת הסיעה - והתמקד בסערת מינוי אבי מעוז: "נתניהו יודע כבר שהוא עשה טעות כשנתן למעוז שליטה בתוכניות החינוכיות שנכנסות לבתי הספר של הילדים שלנו. הוא רק לא יכול לחזור בו, כי הוא חלש והם הבינו שאפשר לסחוט אותו בגלל המשפט שלו".

"אני פונה מפה לליכוד, יש שם עדיין אנשים עם אחריות לאומית. אני קורא להם - תחזרו בכם. תבטלו את ההסכם עם מעוז. אתם לא יכולים לעשות את זה לילדי ישראל ולא להורים שלהם. עשיתם טעות, אתם מודים שעשיתם טעות - תתקנו. לא נותנים 2 מיליארד שקל וגישה לכל ילד בישראל לגזען מסוכן וחשוך, שינסה להחדיר להם שנאת נשים ושנאת להט"בים ושנאת חילונים ושנאת מסורתיים", אמר.

לפיד הוסיף: "נתניהו אמר השבוע שהעובדה שאני קורא לראשי הרשויות לא לשתף פעולה עם מעוז, היא המרדה. אין גבול לחוסר הבושה של האיש הזה. מר נתניהו, אם לזה אתה קורא המרדה, איך אתה קורא למה שאתה חוללת פה בשלוש השנים האחרונות? המצאת טריק חדש, לך מותר לעשות הכל, לפרק את המדינה מבפנים, אבל כל מחאה נגדך היא המרדה. אם אתה חושב שמה שאמרתי בימים האחרונים היא המרדה, יש לי חדשות בשבילך, עוד לא ראית כלום. רק התחלתי. אנחנו לא פראיירים שלכם. אנחנו לא פה רק בשביל לשלם מיסים ולשלוח את הילדים שלנו לצבא. רוב העם נגד ההתנהלות הזו, כולל הליכודניקים".

אבי מעוז ויאיר לפיד על רקע כיתה
לפיד במסר לנתיהו: ''אנחנו לא פראיירים שלכם. אנחנו לא פה רק בשביל לשלם מיסים ולשלוח את הילדים שלנו לצבא'' | צילום: יונתן זינדל, אבשלום ששוני, פלאש 90

בתגובה על הדברים, ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו תקף: "לפיד וגנץ לא מקבלים את תוצאות הבחירות ומפזרים הפחדות שקריות נגד ממשלה שנבחרה על-ידי רוב הציבור. לפיד, שהקים ממשלה מסוכנת עם האחים המוסלמים, שבר שיאים במינוי מקורבים ובח"כים נורווגים, וחתם על הסכם הכניעה לחיזבאללה, מנהל בימים אלה מסע של דה-לגיטימציה נגד בחירת העם".

"אנחנו נחושים למשול ולבצע את המדיניות שלשמה נבחרנו לטובת כל אזרחי ישראל. במשך 20 שנה הובלתי באחריות את מדינת ישראל קדימה בכל התחומים - וכך אעשה גם הפעם". נתניהו הוסיף: "הנה העובדות מול השקרים: 'משרד הביטחון יפורק' - שקר. המנהל האזרחי מהווה פחות מאלפית האחוז ממשרד הביטחון - והוא יישאר במשרד הביטחון. 'משרד החינוך יועבר לידי אבי מעוז' - שקר".

לדבריו, "מעוז יעסוק רק בהתקשרויות חיצוניות של משרד החינוך שמהוות כאלפית האחוז מתקציב החינוך ויפעל בכפוף לראש הממשלה. משרד החינוך ימשיך לקבוע את תוכנית הלימודים. 'הממשלה תפעל נגד להט"בים'  - שקר. לא נפגע בזכויותיהם של להט"בים ונשמור על הסטטוס-קוו בענייני דת ומדינה. 'ליברמן: ההמנון ישונה'. נו באמת".

שר הביטחון ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ השיב לנתניהו: "הנה השקרים מול האמת: פיקוד מרכז ינוטרל ממג"ב ויאלץ להסתמך על עשרות אלפי מילואמניקים - מעל 70 גדודי מילואים בשנה מול הטרור באיו"ש; המינהל האזרחי יהפוך לזרוע פוליטית של סמוטריץ' שפועלת בחוסר תיאום עם צה"ל, ויענה עצמאית לבג"ץ; הוראות הפתיחה באש - יהיו בשליטה פוליטית. צבא העם - יהפוך לצבא חצי העם במקרה הטוב, ובטווח הרחוק - יש חשש אמיתי לעתידו. נתניהו - ניצחת בבחירות, אני מאחל לך בהצלחה ואתמוך בכל מהלך שטוב למדינה. לא קיבלת את המנדט לפרק את ביטחון ישראל בעבור נזיד עדשים פוליטי ומשפטי. מול פגיעה בביטחון ישראל - תמצא קיר ברזל".

ח''כ אבי מעוז
ח''כ אבי מעוז | צילום: פלאש 90

בתוך כך, יו"ר נעם אבי מעוז הגיב על היום על התגובות החריפות במערכת הפוליטית ומחוצה לה, בעקבות חשיפת חדשות 13 שלפיה הוא יקבל את היחידה לתוכניות חיצוניות במשרד החינוך - שתאפשר לו שליטה על תכנים חינוכיים וארגונים שייכנסו לבתי הספר: "בימים האחרונים מתנהל קמפיין פוליטי פרוע, המרדה. האחריות שקיבלתי היא על שיתוף הפעולה בין משרד החינוך לעמותות פרטיות, חלקן ממומנות על ידי מדינות אחרות.

"דוגמה למעורבות זרה: במצגת לימוד שעוסקת בהתנגשות של זכויות ואינטרסים כלפי סמלי המדינה. סמלי המדינה מבוססים על סימנים יהודים-דתיים וחלק מהאזרחים הערבים לא חשים זיקה לסמלים אלה. אני קורא לכם, ההורים, לברר ולבדוק את התכנים שמועברים לילדיכם. אני מבטיח שכל מה שאעשה יהיה בשיתוף ההורים, המנהלים".

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון אמרה בתגובה לדברי מעוז: "במדינה מתוקנת אדם ששנאתו אמונתו לא מקבל שליטה על תכנים שילדים לומדים. שום ספין לא יסתיר את העובדה שמוכרים את חינוך הילדים שלנו. נלחם נגד מכירת החיסול ופירוקה של מערכת החינוך".