הרב מאזוז נגד הקהילה הגאה: "בהמות". על אוחנה: "נגוע במחלה"

אחד מבכירי הרבנים במגזר החרדי התייחס בשיעורו השבועי לקהילת הלהט"ב. על מצעד הגאווה: "כשיש מצעד כזה צריך לסגור את החלונות ולומר לילדים שיש כאן מצעד של בהמות על שתיים". על יו"ר הכנסת אוחנה: "השר שהיה ממונה על מירון נגוע במחלה הזאת. בגלל זה קרה מה שקרה"

זמן צפייה: 00:50

הרב מאיר מאזוז, ראש "ישיבת כסא רחמים" בבני ברק, התייחס בשיעורו השבועי לקהילת הלהט"ב. בנוגע למצעד הגאווה אמר הרב: "להתרחק מזה. כשאתם רואים אנשים הולכים במצעד הגאווה בירושלים, צריך לסגור את החלונות ולומר לילדים שיש כאן מצעד של בהמות הולכות על שתיים".

על יו"ר הכנסת אמיר אוחנה הוא אמר כי "השר שהיה ממונה על מירון - נגוע במחלה הזאת". הוא הוסיף: "בגלל זה קרה מה שקרה".

מצעד הגאווה בירושלים. יוני האחרון
מצעד הגאווה בירושלים, יוני 2021 | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ביום חמישי האחרון הושבע אמיר אוחנה לתפקיד יו"ר הכנסת. הוא ההומו המוצהר הראשון שעומד בראש הרשות המחוקקת בישראל.

אוחנה נולד בבאר שבע, ואת בן זוגו שגדל בצפת הוא הכיר בתל אביב. בריאיון לחדשות 13 סיפרו הוריו, שמעולם לא דיברו בפומבי, על הקושי שליווה את היציאה מהארון, ועל ההשלמה, הקבלה - והאהבה העצומה שלהם אליו. "הלהט"בים הם כמו כולם, והם נמצאים בכל הספקטרום הפוליטי".

אוחנה עצמו התייחס להתבטאויות שנשמעו בקרב חלק מחברי הקואליציה נגד קהילת הלהט"ב: "אני ודאי לא אוהב את זה, ודאי לא רווה נחת, אבל למען ההגינות צריך להגיד שגם החברים בקואליציה היוצאת התבטאו כך כלפי האוכלוסיה הלהט"בית, ולא זיהיתי את אותן עוצמות של זעזוע קדוש".