נתניהו: הממשלה הקודמת לא עשתה כלום נגד יוקר המחיה

בישיבת סיעת הליכוד אמר ראש הממשלה: "נכנסתי לתפקיד וגיליתי שורה של מחדלים וחידלון בשורה שלמה של תחומים". לדבריו, בנט ולפיד "איפשרו למצב להידרדר ולא נקטו פעולות בזמן. ירשנו חידלון גדול". הוא הוסיף: "אנחנו נתונים למתקפה מאורגנת ומשומנת נגד כל מרכיבי הממשלה, השיבו מלחמה"

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף היום (שני) בישיבת סיעת הליכוד את הממשלה הקודמת, ואמר: "נכנסתי לתפקיד וגיליתי שורה של מחדלים וחידלון בשורה שלמה של תחומים".

"המחדל הראשון", אמר נתניהו, "הוא ההפקרות בטיפול ביוקר המחיה. לא עשו כלום, שום דבר, ואיפשרו למצב הזה להידרדר. לא נקטו פעולות שיכלו לנקוט בהם בזמן. הדבר הזה מובא לפתחנו וזה לא פותר אותנו מלפעול, אנחנו פועלים בכל העוצמה".

נתניהו הוסיף: "יש הרבה עבודה על כל מחוללי האינפלציה ואנחנו מתכוונים לטפל בהם. אני נפגש עם שר האוצר הערב ונעשה זאת במשותף, מאמץ לאומי עליון מול חידלון גדול מאוד שירשנו. תמיד יותר קשה להיכנס אחרי שחפרו לך בור גדול אבל אין לנו ברירה אלא לפעול בצורה תקיפה, מושכלת ואפקטיבית. זה הדבר הראשון שאנחנו צריכים לעשות".

עוד אמר נתניהו: "המחדל השני שניכר לעין הוא המחדל הבינלאומי. הייתה להם שנה שלמה לטפל במהלך הפלסטיני בעצרת האו"ם. רק בימים הבודדים שהיו לי אחרי שנכנסתי הצלחנו להזיז כמה מדינות לטובתנו. אם הייתה לי שנה שלמה הייתה כנראה תוצאה אחרת". לדבריו, "אנחנו נתונים למתקפה מאורגנת ומשומנת נגד כל מרכיבי הממשלה ואני קורא לכולכם להידרש למאבק נגד ההסתה הזאת כבר עכשיו ולהשיב מלחמה שערה".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ'
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר בישיבת סיעת הציונות הדתית כי "הממשלה החדשה שקמה בשבוע שעבר קיבלה ירושה לא קלה, שכללה החלטות של הממשלה היוצאת על העלאת מחירים המכבידים מאוד על אזרחי ישראל", והוסיף: "למרות זאת ולהפתעתי, ראיתי הבוקר שער של עיתון נפוץ שכבר מצא את האשמים לעליית המחירים ובראשם ראש הממשלה והשרים החדשים שנמצאים בקושי מספר שעות בתפקיד. זה לא רציני".

עוד המשיך סמוטריץ': "קיימתי כבר דיוני עומק עם אנשי המקצוע במשרד האוצר ובכירים במשק ובתעשייה כדי לגבש שיתופי פעולה להורדת יוקר המחייה. כלכלה זה לא עניין של שליפות מהמותן, הנושא מחייב עבודה מקצועית וייסודית כדי להביא בסופו של דבר לתוצאות שכולנו מיחלים להן".