ניסנקורן נבחר שוב ליו"ר ההסתדרות - ניצח עם 62% תמיכה

לאחר ההוראה של בית המשפט לעצור את ספירת הקולות עקב חשש לזיופים - וההוראה לחדשה כעבור זמן קצר, נקבע כי ניסנקורן נבחר שוב לכהן כיו"ר הארגון ב-3 השנים הבאות

נבחר מחדש. אבי ניסנקורן (פלאש 90, אורי לנז)

לאחר הדרמה המשפטית והחשש לזיופים, נקבע המנצח בבחירות לראשות ההסתדרות: עם תום ספירת הקולות היום (שישי) עלה כי אבי ניסנקורן זכה ל-62.42% תמיכה מקולות הבוחרים והוא מוביל בפער של למעלה מ-55 אלף קולות על ח"כ שלי יחימוביץ' שהתמודדה מולו על התפקיד וסיימה עם 37.58% מהקולות. רשימת עוגנים בראשות אבי ניסנקורן זכתה ל-62.7% מהקולות ורשימת הבית החברתי בראשות שלי יחימוביץ' זכתה ל-37.3% מהקולות.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"הדמוקרטיה ניצחה, העובדים והגמלאים אמרו את דברם", אמר ניסנקורן לאחר הניצחון. "בבחירות עם היקף המצביעים הגדול ביותר ב-20 השנים האחרונות בהסתדרות עם האחוז הגדול ביותר. אני מקבל את התפקיד הזה בהרבה מאוד רצון לשרת את העובדים ואת הגמלאים, לעשות שינוי חברתי".

"בחירתו המחודשת של יו״ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ברוב קולות מלמדת על האמון הרב שנותן בו ציבור העובדים והגימלאים בישראל", מסר שר העבודה והרווחה חיים כץ. "יחד נמשיך להוביל מהלכים לטובת שיפור זכויות העובדים במשק הישראלי ונלחם בכל ניסיון לפגוע בעבודה המאורגנת. לחברתי הטובה שלי יחימוביץ' יש ויהיו עוד הישגים וזכויות רבות בחקיקה חברתית מהמעלה הראשונה״.

יחימוביץ': הבחירות נגנבו, נעתור לביטולן

ח"כ שלי יחימוביץ' הגיבה לתוצאות ואמרה: "אנחנו חיים במדינה דמוקרטית שהליך הבחירות בה הוא תקין ומפוקח, ולכן קשה להסביר למתבונן מבחוץ שלא מדובר במערכת בחירות כפי שחווה אותה אדם נורמטיבי שהולך לקלפי ומצביע לכנסת כרצונו".

יחימוביץ' הבהירה כי "הפעם, למרבה הצער, איני יכולה להשתתף בטקס המכובד 'בירכתי את המנצח', משום שבוצעה גניבת בחירות ממוסדת ושיטתית מהמסד ועד הטפחות, מתוכננת בקור רוח, ונעדרת לחלוטין מנגנון בקרה ופיקוח ממלכתי, שיפוטי או אובייקטיבי. נגיש עתירה לבטלות הבחירות וקיומן מחדש תחת חוקי המדינה."‎

הפסידה את התפקיד. יחימוביץ' (פייסבוק)
הפסידה את התפקיד. יחימוביץ' (פייסבוק)

שלשום הורה השופט איתן אורנשטיין לחדש את ספירת הקולות, לאחר שזו נעצרה לבקשת עו"ד איתן לירז המייצג את שלי יחימוביץ' וסיעת "הבית החברתי" בהסתדרות. הבקשה הוגשה באופן דחוף - והשופט אורנשטיין פרסם את הצו מביתו. בקשתה של יחימוביץ' לעצור את ספירת הקולות הגיעה על רקע הטענות של שני הצדדים על שורת תקלות ואי סדרים בבחירות, בהם פריצה לקלפיות, מחסור בפתקי הצבעה, ושליחת הודעות מטרידות לבוחרים.