לפיד: "חברי קואליציה אמרו שלא ישתפו פעולה גם בהצבעה גלויה"

בכנס באוניברסיטת רייכמן בהרצליה אמר ראש האופוזיציה: "חברי הכנסת מהקואליציה שנכנסו מאחורי הפרגוד והצביעו בעד ח"כ קארין אלהרר, לא עברו מפלגה, לא קיבלו שום הבטחה. הם עשו את זה כי הם אנשים הגונים. נמשיך לעבוד איתם"

זמן צפייה: 08:14

יממה אחרי הדרמה בכנסת בהצבעה על הוועדה לבחירת שופטים - אמר הבוקר (חמישי) ראש האופוזיציה יאיר לפיד בנאום בכנס באוניברסיטת רייכמן בהרצליה כי "חברי הכנסת מהקואליציה שנכנסו מאחורי הפרגוד והצביעו בעד ח"כ קארין אלהרר, לא עברו מפלגה, לא קיבלו שום הבטחה. הם עשו את זה כי הם אנשים הגונים ולא מוכנים יותר להיות חלק ממנגנון ההרס של החברה הישראלית. אני מלא הערכה לזה". לדבריו, "חלק מהם אמרו  לנו, 'גם בהצבעה גלויה אנחנו לא נשתף פעולה עם מה שפוגע במדינת ישראל. לא נבחרנו לכנסת כדי לשרת את הקיצונים ואת המשיחיים'".

"מה שראינו אתמול בהצבעה בכנסת, זו תחילתה של ברית ישראלית חדשה", הוסיף לפיד. "מתוך הכאוס והמהומה והשקרים, נוצרה ברית שלא עוסקת כבר בימין, שמאל ומרכז - אלא בניסיון לשמור על מדינת ישראל. אנחנו נמשיך לעבוד איתם כדי להבטיח את שלומה של הדמוקרטיה הישראלית".

Whatsapp Image 2023 06 14 At 1
ח''כ קארין אלהרר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נזכיר כי בסוף יום רווי תהפוכות, נבחרה אתמול נציגת האופוזיציה ח"כ קארין אלהרר לוועדה לבחירת שופטים. בינתיים, בעוד שראש האופוזיציה יאיר לפיד ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הודיעו כי השיחות בבית הנשיא הוקפאו בעקבות הדרמה בכנסת שבמסגרתה, לטענתם, ראש הממשלה בנימין נתניהו ניסה לרמות אותם ולגרום לכך שלא תיבחר נציגת אופוזיציה - ייתכן שהתמונה מעט שונה ומדובר בתמרון פוליטי של נתניהו, שהעיד יותר על חולשתו.

עם זאת, נראה שמדובר במצב הפיך: השיחות עדיין עשויות להתחדש, שכן נציגת האופוזיציה ח"כ קארין אלהרר נבחרה לבסוף. נתניהו עצמו, כך נראה, חשש מתרחיש גרוע יותר: הוא לא רצה להביא לפיצוץ השיחות, והיה לו ברור שאם אלהרר לא תיבחר - זה מה שיקרה. במובן הזה, ראש הממשלה השיג את התוצאה שאותה ביקש, אך לא באופן שבו היה מעוניין להשיג אותה. נזכיר כי לפי ספירת הקולות, יש לפחות ארבעה מורדים בקואליציה שקיבלו הוראה להצביע נגד אלהרר ונגד ח"כ טלי גוטליב, שסירבה להסיר את מועמדותה, ופעלו אחרת. בינתיים, נתניהו סופג עוד ועוד לחצים מתוך הקואליציה - שבה נשמעים קולות שלפיהם יש לקדם את החקיקה באופן חד-צדדי - דבר שראש הממשלה יצטרך להכריע בו בשבועות הקרובים.

Whatsapp Image 2023 06 13 At 2
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: אורן בן חקון, פלאש 90

58 הצביעו בעד ח"כ אלהרר מול 56 שהתנגדו. לעומתה, בח"כ גוטליב תמכו 15 מול 59 שהתנגדו. לאחר פרסום התוצאות, אמרו גנץ ולפיד בהצהרה: "אין טעם בשיחות ללא הוועדה לבחירת שופטים. נתניהו פעל נגד המדינה". נתניהו הגיב: "היום הוכח שגנץ ולפיד חיפשו כל תירוץ כדי לפוצץ את ההידברות".