גנץ בריאיון לחדשות 13: "סומך על גלנט, לא על הקבינט"

בריאיון במהדורה המרכזית מתח יו"ר המחנה הממלכתי ביקורת חריפה על הממשלה, על רקע גל הטרור: "איך הם תרמו לביטחון אזרחי ישראל? התשובה היא בכלום. הביטחון האישי נפגע לחלוטין, ולאזרחי ישראל יש סיבה הגיונית לחשוש". צפו בריאיון המלא

זמן צפייה: 10:25

יו"ר המחנה הממלכתי ח"כ בני גנץ אמר הערב (חמישי) בריאיון למהדורה המרכזית כי הוא "סומך על שר הביטחון יואב גלנט, אך לא על הקבינט". בהתייחסות לגל הטרור אמר: "לדעתי, מה שאנחנו רואים זה מחבלים שרואים את החולשה שמסתמנת מהמתחים הפנים-ישראליים - וזה מעודד אותם לפעילות כנגדנו בכל אחת מהזירות. אני חושב שהממשלה הזו לא מטפלת נכון בטרור כי היא לא מתקדמת עם הרשות הפלסטינית לשום מקום, מערערת את החוסן בחברה הישראלית - שהוא המפתח".

גנץ תקף את הממשלה בריאיון ואמר: "איך היא שיפרה במשהו את הביטחון מול הטרור והפשיעה? התשובה היא בכלום. הביטחון האישי נפגע לחלוטין, ולאזרחי ישראל יש סיבה הגיונית לחשוש לביטחונם. אני סומך על שר הביטחון אך לא סומך על הממשלה הזו - שמובלת על-ידי קיצונים ולא מאפשרת שום צעדים מול הפלסטינים".

זירת פיגוע הדריסה במחסום מכבים
זירת פיגוע הדריסה במחסום מכבים | צילום: ג'מאל עווד, פלאש 90

"אני הייתי  הופך שולחן בשביל לפגוש גורמים אמריקנים", הוסיף גנץ, "ואני מזכיר שבמהלך כינון הסכמי אברהם פגשתי 3 פעמים ברציפות עם גורמים ביטחוניים בארצות הברית. גלנט לא צריך לוותר לראש הממשלה, יש לו את העצמה לעשות את הדברים האלה וחבל שהוא לא עושה את זה".