שבוע לבחירות: נתניהו מוכן לראשונה לעימות, לפיד צפוי לסרב

יו"ר יש עתיד רמז על שאיפותיו הפוליטיות, וגרם לרה"מ לומר כי הוא מוכן ללכת לעימות מולו, אך ככל הנראה הדבר לא יבשיל. ובמקביל, גנץ כינה את ההתנהלות של נתניהו "זבל" וחזר בו • סיכום יומי

זמן צפייה: 08:41

שבוע לבחירות: יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, אמר הבוקר (שלישי) כי "אי אפשר להחליף שלטון בלי מפלגת שלטון גדולה". האמירה הזאת היא ככל הנראה הדבר הכי קרוב ששמענו ונשמע מלפיד על מועמדותו הבלתי מוצהרת לראשות הממשלה. ראש הממשלה בנימין נתניהו שהתעקש כי לפיד יצהיר על שאיפותיו האמיתיות כתנאי לעימות, אולי התרצה, אבל לא באמת, כי יש לו עדיין תנאים. "אני מוכן להגיד לו, נורא פשוט, בוא עכשיו נסכים על המראיין ונלך לעימות", אמר נתניהו בריאיון לערוץ 20.

אחרי שינוי האסטרטגיה המפתיע של לפיד הוא מחדד היום למי בדיוק הכוונה ולמי לא: "אם מישהו רוצה להצביע מרצ, שיצביע מרצ. חשוב שהם יעברו את אחוז החסימה". מנגד, יו"ר העבודה, מרב מיכאלי, תקפה את לפיד: "כבר הייתה לנו יש עתיד גדולה. היא הביאה לנו את ביבי ובנט בממשלה. בלי מפלגת עבודה חזקה, ברית האחים התאומים לפיד ובנט תחזור ובגדול".

היכנסו למתחם הבחירות של חדשות 13

בנימין נתניהו ויאיר לפיד
בנימין נתניהו ויאיר לפיד | צילום: חדשות 13

יו"ר כחול בני גנץ, מצידו, אחראי על פליטת הפה וההבהרה היומית. "אם לא הייתי במשרד הביטחון, גם לשם הזבל הזה היה יכול להגיע", אמר בריאיון לגולן יוכפז וענת דוידוב ב-FM103. על השאלה "איזה זבל?", השיב גנץ: "ההתנהלות הלא אחראית. אני חוזר בי מהמילה הזאת. התנהלות לא אחראית שבה פונה ראש ממשלה בלי להתייעץ עם אף אחד ומורה לגורמים ברשות התעופה לסגור את השמיים".

בצד השני של המפה, אחרי האמירה המבלבלת של איתמר בן גביר אתמול באשר לאפשרות של תמיכה מבחוץ על ידי יו"ר רע"ם מנסור עבאס, נתניהו שולל. "חד-משמעית, אני מתחייב שלא יהיה דבר כזה. אני לא אשען עליהם, אני לא אכלול אותם. לא בהימנעות ולא שום דבר משום שהם מפלגה אנטי-ציונית", אמר בריאיון ל-Ynet.

ח''כ מנסור עבאס
ח''כ מנסור עבאס | צילום: חדשות 13

ומנגד, בן גביר, שראש הממשלה פוסל גם ישיבה שלו בממשלה, אמר היום בריאיון לתוכנית "חדשות היום עם אלמוג בוקר": "אני לא לוקח את זה אישית. אם אני אהיה האצבע ה-61 של נתניהו, אני חושב שהוא ישנה את הזמירות ולא ירצה ללכת לבחירות חמישיות".