התקדמות במגעים בין נתניהו לסמוטריץ'; ייפגשו שוב היום

לנתניהו נותרו שבועיים עד לתום המנדט שקיבל מהרצוג להרכיב ממשלה, ובצל המחלוקת עם סמוטריץ' על השליטה ביו"ש - השניים נועדו אמש במשך כשלוש שעות. בתום הפגישה מסר כי היא "התקיימה באווירה טובה וחלה התקדמות בכלל הנושאים"

זמן צפייה: 12:31

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו ויו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' נועדו אמש (ראשון) במשך כשלוש שעות - זאת על רקע העובדה שלנתניהו נותרו שבועיים עד לתום המנדט שקיבל מהנשיא יצחק הרצוג להרכיב ממשלה, כמו גם בצל המחלוקת עם סמוטריץ' ורצונו של האחרון להיות "בעל הבית" הכמעט בלעדי ביהודה ושומרון.

נתניהו חושש מהנזקים הבינלאומיים, כמו גם לתדמיתו בעולם, אם יעניק לסמוטריץ' סמכויות רבות, לרבות בשטחי יו"ש. כמו כן, ראש הממשלה המיועד חושש גם מהשלכות ביטחוניות בעקבות ההפרדה בין סמכות לאחריות באיו"ש: הסמכות תהיה אצל סמוטריץ', כך לפחות לפי רצונו, בעוד האחריות על ההשלכות תהיה בידי מערכת הביטחון.

הנחת העבודה היא שהפערים בין השניים יהיו ניתנים לגישור, אם כי זה צפוי לקחת זמן מה. בתום הפגישה נמסר כי היא "התקיימה באווירה טובה וחלה התקדמות בכלל הנושאים. הצדדים ישובו ויפגשו מחר במטרה להקים ממשלת ימין בהקדם האפשרי".

.