בר-לב: "המפכ"ל הוא לא של בן גביר"

ברקע העימות בין מפכ"ל המשטרה שבתאי לשר המיועד לביטחון לאומי, השר היוצא לביטחון הפנים אמר כי המפכ"ל צריך להמשיך ולשמור על המשטרה עצמאית. על גל האלימות בחברה הישראלית אמר: "לא יודעים מה הביצה ומה התרנגולת"

זמן צפייה: 06:00

ברקע העימות בין מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי לשר המיועד לביטחון לאומי איתמר בן גביר, השר היוצא לביטחון הפנים עמר בר-לב אמר הערב (שישי) ב"אלמוג בשישי": "המפכ"ל הוא מפכ"ל של משטרת ישראל ומדינת ישראל, לא של בן גביר ולא שלי"

על השאלה האם צריך המפכ"ל להתפטר בגלל הפערים בהסכמו בינו לבין השר המיועד, אמר בר לב: "אני חושב שאם המפכ"ל ימשיך בכיוון של לשמור על משטרת ישראל עצמאית, והחוק הזה שבן גביר פגוע בעצמאות של משטרת ישראל ולכן גם בדמוקרטיה של מדינת ישראל - מפכ"ל כזה צריך להמשיך עם הקו הזה ולהגן על המשטרה והמדינה. אם הוא יתפטר - יביאו מישהו אחר שהוא בובה, "יס-מן", שתממש את התפקיד".

המפכ''ל שבתאי ואיתמר בן גביר בוועדה שדנה בחוק פקודת המשטרה
המפכ''ל שבתאי ואיתמר בן גביר בוועדה שדנה בחוק פקודת המשטרה | צילום: יונתן זנדל, פלאש 90

איתמר בן גביר והמפכ''ל קובי שבתאי בבת המצווה של בתו של בן גביר
איתמר בן גביר והמפכ''ל קובי שבתאי בבת המצווה של בתו של בן גביר | צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90

על כגל האלימות ששוטף את המדינה אמר השר היוצא: "בשבועות האחרונים יש קפיצת מדרגה באלימות בחברה הישראלית, בכל מקום - זה לא חד ערכי, אבל מה שאני רוצה לומר הוא שיותר ויותר אזרחים מבינים מתוך מה שפוליטיקאים משדרים שבעיות אפשר לפתור בכוח".

"מי שרוצה להאשים את משטרת ישראל ואותי שנער בן 16 נדקר בבית ספר או שמאיימים על מפקחת במשרד החינוך בפיצוץ מטען מתחת לבית שלה - שיאשימו", אמר בר-לב לאחר שנשאל על אחריותו בעניין, "אבל זה לא יפתור את הבעיה. יש כאן בעיה של חינוך, יש כאן בעיה של תרבות, יש כאן בעיה של איך הפוליטיקאים מדברים. יש הרבה מאוד דברים ולכן עכשיו קשה להבין מה הביצה ומה התרננגולת".

הזירה ברחובות
הזירה ברחובות | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

על ההאשמות של קצינים בכירים כלפי מערכת המשפט המקלה אמר בר-לב: "השופטים עמוסים, חלקן מומחים לנושאים מסוימים ולא לאחרים. אם פושע בסופו של דבר לא מגיע בצורה מהירה לבית המשפט ומקבל עונש מרתיע - התוצא היא הפוכה".