גפני באולטימטום לנתניהו: "שכר למורים עד 1 ביוני - או שאפרוש"

יו"ר ועדת הכספים שיגר מכתב לראש הממשלה, שבו אמר כי אם עד 1 ביוני לא יוסדר התקציב להגדלת שכר ההוראה בחינוך החרדי - הוא יפרוש מתפקידו. ליברמן: "דרך צלחה"

זמן צפייה: 01:26

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני (יהדות התורה) שיגר היום (רביעי) מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו שבו הציב אולטימטום שלפיו אם עד 1 ביוני לא יוסדר התקציב להגדלת שכר ההוראה בחינוך החרדי - הוא יפרוש מתפקידו. יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, צייץ בתגובה לאיום של גפני: "דרך צלחה".

מסיעת יהדות התורה נמסר כי היא "מגבה את ח"כ גפני בהודעתו לראש הממשלה, שאם לא יסודר נושא החינוך החרדי על כל מוסדותיו - הוא לא יוכל להמשיך לכהן בתפקידו כיו"ר ועדת הכספים של הכנסת".

בית ספר
תלמידים בבית ספר חרדי (אילוסטרציה) | צילום: נתי שוחט, פלאש 90

עו"ד ד"ר יפעת סולל, סמנכ"ל עמותת חדו"ש (חופש, דת ושוויון), אמרה כי "אין כל אפשרות להעביר כספים באופן חוקי, אלא לאחר שיותקנו התקנות ולאחר שבתי הספר יעמדו בתנאים הנוספים, שנקבעו בהחלטת הממשלה. בינתיים משרד החינוך כלל אינו מצליח להתקין תקנות, שיעמדו בדרישות החוק. על כך יש להוסיף שבניגוד לעמדה שהציגו נציגי הרשתות בפני בג"ץ, לפיה המורים בהן מלמדים לפי "אופק חדש" מתחילת השנה, הודה נציג רשת החינוך העצמאי בדיון בוועדה לביקורת המדינה בכנסת, שהם רק עכשיו בתהליך של בחינת עמידתם של בתי הספר ברשת בתנאי התוכנית החדשה וזאת לפי תפיסתה של הרשת את התוכנית".

"לאור הודאה זו, ברי כי אין כל יסוד חוקי להעביר תשלומים רטרואקטיבים לרשתות, כפי שדורש ח"כ גפני. מדובר בדרישה להעביר תקציבים בניגוד לחוק, כדי להציל את רשת החינוך בעלת הזיקה המפלגתית, שקרסה כלכלית וקיים חשש שמנהליה פעלו בשחיתות, לכאורה".