גדעון סער: "הקואליציה ניסתה לסכל את ההסכמות במו"מ - זה חמור"

חה"כ והשר לשעבר התראיין לחדשות 13, והגיב על אירועי הבחירות הדרמטיות לנציגי הוועדה למינוי שופטים. על מינויה של אלהרר: "מדובר בניצחון פרלמנטרי חשוב לאופוזיציה". על השאלה האם מדובר בתכסיס של נתניהו: "זה לא ספין, אך מדובר מקרה חמור". על השמועות כי האופוזיציה תומכת בהחזרתו של דרעי: "לא נאמר באף שיחה שלנו"

זמן צפייה: 06:04

חבר הכנסת גדעון סער, שר המשפטים לשעבר, התראיין היום (רביעי) למהדורה המרכזית של חדשות 13, ודיבר על היום הדרמטי שעבר על הכנסת. "מדובר בניצחון פרלמנטרי חשוב לאופוזיציה. פעלנו במאוחד, בניגוד לברדק של הקואליציה. פרשנים הסבירו בבוקר שעשינו טעות בכך שבחרנו מועמדת אחת - והם התבדו, כי האסטרטגיה התבררה כמדויקת".

סער, שהיה בעבר מזכיר הממשלה של ראש הממשלה בנימין נתניהו,  חושב כי העובדה שלא נבחרה נציגה מהאופוזיציה היא לא "ספין" או "תרגיל" של רה"מ. "זה לא היה תרגיל, אך קרה כאן דבר חמור - הרי בבית הנשיא סוכם שהבחירות יתקיימו ב-14 ליוני, והיום תוכנן ניסיון סיכול להסכמה זו ברגע האחרון. זו הפרה ברורה של ההסכם. הם לא הצליחו במזימה. האחריות המלאה של מה שקרה היום הוא על הקואליציה".

כמו כן, סער טוען כי ישקלו לחזור לשיחות המשא והמתן רק לאחר שימונו נציגים לוועדת השופטים. בנוסף, סער מתייחס להאשמה כלפי חברי האופוזציה, כי הם תומכים בהחזרתו של דרעי לממשלה ב"חוק דרעי 2". "ממש לא הייתה הסכמה להחזיר את דרעי לשולחן הממשלה. בשום שיחה שלנו לא נאמר שויתרנו בנקודה הזו".

ח''כ גדעון סער
ח''כ גדעון סער | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

נזכיר, כי היום התקיימה חברי הכנסת על נציגי הוועדה לבחירת שופטים, שהכריעו את הכף לטובת נציגת האופוזיציה קארין אלהרר נבחרה לוועדה - 58 הצביעו בעד מינויה, ו-56 הצביעו נגד. בחברת הכנסת טלי גוטליב, לעומתה, תמכו 15 לעומת 59 שהתנגדו, ועל כן לא נבחרה נציגה מהקואליציה לוועדה. גנץ ולפיד מסרו בהצהרה לאחר פרסום התוצאות: "אין טעם בשיחות ללא הוועדה לבחירת שופטים. נתניהו פעל נגד המדינה".

Whatsapp Image 2023 06 14 At 1
ח''כ קארין אלהרר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

משמעויות ההצבעה: בעוד 30 יום תתקיים הצבעה נוספת על המינוי השני לוועדה. לפחוץ 4 חברי קואליציה הצביעו נגד החלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצבעה החשאית. העיכוב בפרסום התוצאות - שארך מעל לשעתיים - נגרם בשל התוצאה הצמודה, חברי ועדת הקלפי ספרו את הטפסים 3 פעמים כדי לוודא את התוצאות.