רגב לא ממנה יו"ר - ובחירת מנכ"ל נמל אשדוד נותרת בידי הסמנכ"ל

נמל אשדוד מתנהל ללא יושב ראש או מנכ"ל קבוע מזה תקופה. כעת מתברר שאת בחירת המנכ"ל הבא יוביל סמנכ"ל משרד התחבורה שכפוף לשרה - אך ברשות החברות טוענים כי הסמנכ"ל לא יכול להוביל את הליך האיתור מפאת ניגוד עניינים

זמן צפייה: 01:48

נמל אשדוד מתנהל ללא יושב ראש או מנכ"ל קבוע, וכעת מתברר שאת בחירת המנכ"ל הבא יוביל סמנכ"ל משרד התחבורה גילי כהן שכפוף לשרת התחבורה מירי רגב, כך פורסם הערב (ראשון) לראשונה במהדורה המרכזית.

בישיבת דריקטוריון טעונה פנתה נציגה בכירה מרשות החברות הממשלתיות לכהן, שנבחר להוביל את תהליך האיתור, ואמרה לו כי הוא אינו האדם המתאים להוביל את התהליך. לכהן נוצר ניגוד עניינים למעשה - מחד הוא אמור לבחור במנכ"ל הטוב ביותר מבחינה עסקית לחברה, אך מצד שני יש לו כפיפות לשרה רגב מעצם העובדה שהוא עובד במשרד התחבורה - ולה אולי יש סדר יום משלה. ההערכות הן כי רגב מעוניינת בהמשך כהונתו של המנכ"ל הזמני המכהן אלי בר יוסף שנהנה גם מתמיכת הוועדים בנמל - ולא בטוח שזוהי טובתו של נמל אשדוד.

עבודות להקמת הנמל החדש באשדוד
עבודות להקמת הנמל החדש באשדוד | צילום: רויטרס

ברשות החברות תוהים מדוע רגב לא ממנה יו"ר קבוע לנמל מתוך נבחרת הדירקטורים שעברו סינון מתוך קריטריונים מחמירים והוא יפעיל שיקול דעת עינייני ויבחר את המנכ"ל הבא, שכן זהות המנכ"ל הבא של נמל אשדוד קריית לתהליך ההפרטה אותו צפוי הנמל הגדול בישראל לעבור.