נוכח מגפת האלימות כלפי נשים במשפחה: תוקם רשות לאומית למניעתה

חברות הכנסת אורלי לוי אבקסיס ואוסנת מארק, שיזמו את המהלך, הגישו תוכנית מפורטת לרה"מ נתניהו - שהודיע כי יפעל למען מימושה. "חייבים לעקר את התופעה הזאת מהשורש"

ראש הממשלה בנימין נתניהו במעמד ההכרזה, יחד עם רעייתו ויוזמות המהלך

ראש הממשלה בנימין נתניהו הכריז היום (שני) כי יפעל לקדם את הקמתה של רשות לאומית למניעת אלימות כלפי נשים במשפחה - יוזמה של השרה לקידום חברתי אורלי לוי-אבקסיס וחברת הכנסת אוסנת מארק. את הדברים אמר בכנס שנערך בכנסת לציון היום הבין-לאומי למיגור אלימות נגד נשים, שנערך בהובלת שתי חברות הכנסת.

"אנחנו חייבים לעקור, כחברה מודרנית, כחברה פתוחה וחופשית את האלימות הזאת מן השורש", אמר נתניהו במהלך הכנס, והוסיף: "עכשיו עם הרשות תהיה לכן אפשרות להגדיר את המשימות בצורה מסודרת, לתעדף אותן, ולהוציא אותן אל הפועל".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

רה"מ על ועדת הבדיקה: בושה שגנץ משתמש בצה"ל ככלי ניגוח פוליטי

החל שלב ההוכחות במשפט אסון השיטפון: "נכנסנו לנחל והחל גשם"

המשטרה: חלקה של האם מהדרום ברצח בנה אינו שונה מחלקו של האב

יו''ר גשר וחברת הכנסת אורלי לוי אבקסיס
יו''ר גשר וחברת הכנסת אורלי לוי אבקסיס | צילום: חדשות 13

על פי נתונים שנאספו, עולה כי ב-2020 נרצחו 19 נשים על ידי בני זוגן או בן משפחה אחר. במהלך תקופת הסגר השני, חלה עליה של 85% בתפוסה במקלטים לנשים מוכות, ובמהלך אוקטובר השנה התקבלו כ-640 תלונות על אלימות במשפחה למוקד 118.

רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, בירכה על המהלך: "אני שמחה שכאן זה מעבר לפוליטיקה, זה דבר שצריך לאחד את כל החברה, בטח בישראל, וכמובן, אני חושבת שבכל העולם. הדבר הכי חשוב שאנחנו צריכים להתריע כחברה זה שגברים אלימים חייבים להיות מחוץ לתחום. אני חושבת שחייבת להיות יותר ענישה ויותר יד קשה כלפי גברים אלימים. כל אישה שמרגישה סכנה חייבת להתלונן. אל תפחדו״

יו"ר גשר, אורלי לוי אבקסיס, אמרה בתגובה: "אני מודה לראש הממשלה ולרעייתו, ולשותפתי חברת הכנסת אוסנת מארק על תמיכתם ודחיפתם להקמת רשות לאומית למניעת אלימות במשפחה. מאסנו בועדות אין לנו זמן מיותר לבזבז. עבדתי רבות בחודשים האחרונים למהלך הזה הן בישיבות הממשלה והן מחוצה לה, רשות כזו היא בשורה גדולה עבור מדינת ישראל ואבן דרך משמעותית במאמץ הלאומי למיגור תופעה שרבות ורבים סובלים ממנה לצערנו בציבור בישראל. לאורך השנים כחברת כנסת עסקתי רבות בנושא, והיום במשרד לחיזוק וקידום קהילתי וכחלק מהממשלה אני זוכה לקדם באופן משמעותי הרבה יותר מהלכים להתמודדות עם התופעה באופן שמגייס את בסיסי הכוח הקהילה למאבק בתופעה ולמיגור הנורמות החברתיות שמאפשרות את קיומה. אני מתחייבת להשקיע ברשות הלאומית למאבק באלימות המשפחה, את כל כוחותיי וכוחות משרדי, להביא בשורה לחברה הישראלית, שתשנה את המציאות למשפחות רבות".

אוסנת מארק
אוסנת מארק | צילום: חדשות 13

גם חברת הכנסת אוסנת מארק בירכה: "לפני מספר שבועות, עם מקרי הרצח שהלכו והתרבו, פניתי לראש הממשלה בבקשה לקדם את הקמת הרשות למניעת אלימות במשפחה מתוך הבנה כי הטיפול במקרי האלימות חייב להיות שורשי ויסודי, וחייב להיות ממוסד ומאורגן. אני מברכת את ראש הממשלה על ההירתמות וקידום המהלך ואת השרה אורלי לוי אבקסיס על העבודה הרחבה שעשתה והנכונות לקלוט סמוכיות בפעילות הרשות. הרשות הזו תתעסק ימים ולילות בהצלת חיים ובדיני נפשות. אמשיך לפעול למען קידום מעמד האישה ומיגור אלימות במשפחה".