בן גביר: בכוונתי לדרוש בממשלה את תפקיד השר לביטחון פנים

במסיבת עיתונאים בירושלים אמר יו"ר עוצמה יהודית: "יותר מדי זמן ישראל מסתגרת בבית. אויבינו יצאו לרחובות, הנגב הפך למערב פרוע, הטרור מכה שוב ושוב ויש אוזלת יד". הוא פירט את "התוכנית המקיפה" שהגה לטיפול בביטחון הפנים

זמן צפייה: 01:26

יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, אמר הערב (ראשון): "בכוונתי לדרוש בממשלה את תפקיד השר לביטחון פנים". במסיבת עיתונאים בירושלים הוא אמר: "יותר מדי זמן ישראל מסתגרת בבית. אויבינו יצאו לרחובות, הנגב הפך למערב פרוע, הטרור מכה שוב ושוב ויש אוזלת יד. רק היום ראינו לוחמים מותקפים, רק היום ראינו עוד ניסיון לרצח חיילים בבקעה. לפני כשנה וחצי עמדנו כפסע מפני אסון נוראי: 'שומר חומות' היה תמרור אזהרה בועט".

"ישראל ספגה 400% בעלייה של הטרור בזמן לפיד; והכי חמור: השוטרים והחיילים שלנו – עם הידיים כבולות. לא מאפשרים להם לטפל בטרור. בחודשים האחרונים פנו אליי מאות שוטרים, לוחמים קצינים, אמרו לי, 'בוא תציל את המשטרה, אנחנו מפחדים ללכת ברחוב'. יש הפקרות, אין הגנה, ואלה ששונאים אותנו מרימים ראש".

בן גביר הוסיף כי "למשטרה אין את הסמכות לטפל בפורעים" - ופירט את "התוכנית המקיפה" שהכין "תוך התייעצות עם אנשי מקצוע - צוות של שני ניצבים ונצ"מים לשעבר. במקביל, נדאג לתנאי השוטרים: נעלה משכורות ונעשה גיוס המוני למשטרה".

ח''כ איתמר בן גביר במסיבת העיתונאים: ''יש הפקרות, אין הגנה, ואלה ששונאים אותנו מרימים ראש''
ח''כ איתמר בן גביר במסיבת העיתונאים: ''יש הפקרות, אין הגנה, ואלה ששונאים אותנו מרימים ראש'' | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

התוכנית שהציג בן גביר:

1. שינוי נהלי הפתיחה באש
2. חסינות אישית לשוטרים וחיילים
3. ביטול "קייטנות" המחבלים בבתי הכלא
4. טרור חקלאי – פעילות חד משמעית, שימוש בסעייפים לאומניים וכפל עונש.
5. מתן נשק אישי לחיילים משוחררים עם רובאי 03

מהמחנה הממלכתי נמסר בתגובה לדרישתו של בן גביר: "בן גביר דורש - ובן גביר יקבל. ברור לכולם איך תראה ממשלת הקיצונים של נתניהו - שר הבט"פ בן גביר יבעיר את המדינה מבפנים ושר הביטחון סמוטריץ׳ יבעיר את המדינה מבחוץ".

נזכיר כי לפני כשבוע וחצי, בדברים שנשא ראש האופוזיציה בנימין נתניהו בוועידת התעשיינים, הוא ציין כי "צריך ליכוד חזק כדי למשול", והוסיף כי תיקי הביטחון והאוצר צריכים להישאר בידי מפלגתו, מה שהיווה רמז עבה לחבר הכנסת סמוטריץ', שמכוון למשרדים אלו.

ח''כ איתמר בן גביר
ח''כ איתמר בן גביר | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

מאוחר יותר באותו יום, חבר הכנסת מהליכוד מיקי זוהר השתמש בשפה יותר בוטה כשדיבר האפשרות להקמת קואליציה עם הציונות הדתית ברדיו "גלי ישראל", ואמר: "אם איתמר בן גביר וסמוטריץ' יהיו עם שיגעון גדלות, יהיה קשה מאוד להקים קואליציה". גורמים בליכוד אמרו כי ח"כ זוהר איננו היחיד שמחזיק בדעה שהגיע הזמן לפעול כדי שבן גביר וסמוטריץ' לא ימשיכו להתחזק על חשבון הליכוד.

בעקבות הדברים האלו, בן גביר וסמוטריץ' פנו לגורמים בכירים בליכוד וביקשו הבהרות על הדברים, וגורמים בציונות הדתית ובעוצמה יהודית טענו כי הדבר דומה בעיניהם לכך שמיקי זוהר היה האיש של הליכוד למשימות מול מנסור עבאס וכעת הוא האיש מול בני גנץ.

מיקי זוהר הגיב ואמר שכדי שיהיה אפשר להקים קואליציית 61 חייבים ליכוד חזק, וכי הליכוד הוא נר לרגליו. אם שמים בצד את כל התככים האישיים שמתפתחים כאן - נתניהו מתחיל לאותת שאם המגמה של בן גביר וסמוטריץ' תמשיך, הוא ינסה לשאוב קולות מהציונות הדתית.