הולכים לבחירות: החוק להתפזרות הכנסת יעלה סופית מחר להצבעה

הוועדה בראשותו של חבר הכנסת אורבך התכנסה לדון בבקשתו של ח"כ בועז טופורובסקי להקדמת הדיון בהצעת החוק להתפזרות הכנסת לפני הקריאה הטרומית. הוועדה אישרה את הפטור מחובת הנחה פה אחד והוא יעלה להצבעה מחר

זמן צפייה: 05:14

ועדת הכנסת בראשות ח"כ ניר אורבך אישרה היום (שלישי) אישרה את בקשת ח"כ בועז טופורובסקי לפטור מחובת הנחה - הקדמת הדיון בהצעת חוק התפזרות ה-24 לפני הקריאה הטרומית בפה אחד.

ח"כ בועז טופורובסקי אמר: "אנחנו נגררים למערכת בחירות. ברגע שהוחלט על פיזור הכנסת, חשוב שזה יהיה בתיאום. פניתי לח"כ יריב לוין בבקשה להגיע להסכמות על סדרה של חוקים שסביב היציאה לבחירות ועל תאריך הבחירות. ראינו לנכון להגיש הצעה שהקואליציה תהיה חתומה עליה. אני מקווה להגיע להסכמות עם האופוזיציה כבר היום".

ח"כ שלמה קרעי אמר: "אין לי בעיה על איזה רגל השמאל יפול, על הצעה שלנו או שלהם. לאורך כל הקדנציה, כאשר הוגשה הצעת חוק טובה מטעם האופוזיציה, הקואליציה הגישה הצעה דומה. לא משנה, העיקר שתלכו הביתה".

כזכור, בקואליציה רוצים את השליטה אצלם, ולא להצביע מחר על הצעת החוק של הליכוד לפיזור הכנסת. נשיאות הכנסת אישרה בישיבתה הבוקר להעלות את הצעת החוק לפיזור הכנסת ה-24, של חברי הכנסת בועז טופורובסקי ושרן השכל, להצבעה במליאת הכנסת ביום רביעי הקרוב ובכפוף לפטור מחובת הנחה.

נציגי האופוזיציה דוד ביטן ויעקב אשר לא תמכו בקידום החוק של הקואליציה, והתנגדו נחרצות לרצון הקואליציה לקצר הליכים ולעשות את כל ההצבעות בכל הקריאות על החוק כבר מחר. בקואליציה ויתרו על כך והחוק יצטרך לקבל מחר בבוקר את אישור ועדת הכנסת בראשות חבר הכנסת ניר אורבך ולחזור לועדה בין יתר הקריאות, מה שלא יקרה מחר.

ביום שני צפויות הצבעות "ניקוי שולחן" על תקנות יו"ש, הארכת ההכרזה על "מצב חירום", מענקי אומיקרון לעצמאים, ועוד. והמשך קידום חוק הפיזור - אם יספיקו, גם קריאה שניה ושלישית.

אם הליכי הפיזור יעוכבו בועדת הכנסת שבראשה עומד כזכור ח"כ אורבך, כי ירצה אולי למשוך זמן, לאפשר ניסיונות לממשלה חלופית ועוד, המצב יכול לגלוש גם להצבעות ביום רביעי בשבוע הבא. בקואליציה שואפים להעביר את הפיזור בשלוש קריאות עד השבוע הבא.