הליכוד: "אין מרד, כולם רוצים להגיע להסכמות"

לאחר העברתו של חוק היסוד לביטול עילת הסבירות חברי כנסת מתוך סיעת הליכוד מתחילים להביע את מורת רוחם מהתקדמות נוספת בחקיקה המשפטית ללא הסכמות רחבות

זמן צפייה: 05:12

אחרי שבמהלך סוף השבוע עוד חברי ליכוד, בהם שרים בכירים הודיעו כי לא יתמכו בהמשך החקיקה בלי הסכמה - אמרו הערב (שבת) בליכוד: "אין מרד בליכוד. כולם רוצים להגיע להסכמות וצריך לעשות מאמץ מירבי לשם כך- אבל לא לתת את הווטו לצד השני. בניגוד לדעת רבים, ראש הממשלה העביר את התיקון לעילת הסבירות, ובניגוד לדעת רבים הוא גם קרא לעצור עד נובמבר כדי להגיע להסכמות. ראש ההמשלה נתניהו יפעל בכול כוחו להוביל את המשך החקיקה בהסכמות רחבות גם בעתיד, ככל שניתן".

חברי הכנסת מהליכוד
חברי הכנסת מהליכוד

עוד לפני הודעת הליכוד שר התרבות והספורט מיקי זוהר התראיין ל"המטה המרכזי" ושם אמר: "נתניהו תמיד כיבד את החלטות ביהמ"ש; המשוואה לא תשתנה. אם האופוזיציה שוב תגרור רגליים - נרצה להתקדם בחקיקה. אנו קוראים להפסקת החרמות והדרת גורמים כאלו או אחרים, מי שירצה להצטרף אלינו לפי קווי היסוד של הקואליציה, מוזמן".

יו''ר ועדת הכלכלה דוד ביטן
ח''כ דוד ביטן | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בנוסף גם ח"כ אלי דלל כתב בחשבון הפייסבוק שלו לפני כניסת השבת: "לנוכח האתגרים הרבים וכאשר טובת מדינת ישראל ואחדות העם לנגד עיניי, אני מודיע שאתן את ידי למהלכים שיושגו בהסכמה רחבה". בערב ט' באב התבטא גם חבר הכנסת דוד ביטן מהליכוד ואמר: "לא נאפשר יותר שאדם אחד בלבד יקבע את מה שקורה כאן".