מגעים לפשרה: הקפאת חקיקה לשנה וחצי וריכוך עילת הסבירות

מטעמו של הרצוג נמסר כי הנשיא מקיים בשבועות האחרונים שיחות עם ראשי הקואליציה והאופוזיציה, "במאמץ מיוחד למנוע משבר חוקתי". לפי הצעת הפשרה, החקיקה תוקפא למשך שנה וחצי ועילת הסבירות תרוכך. הליכוד: "אין שום הסכמה"

זמן צפייה: 07:05

נשיא המדינה יצחק הרצוג הודיע הערב (שני) כי חודשו המגעים בין הקואליציה לאופוזיציה בנוגע למהפכה המשפטית. לפי הצעת הפשרה, החקיקה תוקפא למשך שנה וחצי בהודעה מטעמו של הרצוג נמסר כי "בשבועות האחרונים מקיים נשיא המדינה מאמץ מיוחד על מנת למנוע משבר חוקתי ולהביא לפתרון שישמור על הדמוקרטיה ואחדות העם בישראל". ככל הידוע, ראש הממשלה בנימין נתניהו נכון לריכוך משמעותי בחוקי המהפכה המשפטית.

בין היתר, ראש הממשלה הסכים להקפאה של שנה וחצי בחקיקה ותחילת מינוי שופטים בהסכמה בוועדה לבחירת שופטים בהרכב הנוכחי. על רקע הדיווחים, מאות הפגינו נגד המהפכה המשפטית מחוץ לכנס של הליכוד במלון ברעננה. במקום פרצו מהומות, והשרה גלית דיסטל-אטבריאן חולצה תחת אבטחה כבדה.

עוד נאמר: "כחלק מהמאמצים, מקיים הנשיא שיחות עם ראשי הקואליציה והאופוזיציה במטרה להביא לדיאלוג שיביא להסכמות רחבות. יודגש כי טרם הושגו הסכמות והנשיא ימשיך במאמציו". מהליכוד נמסר בתגובה: "הפרסומים אינם נכונים ולא הייתה שום הסכמה". השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר כי "שש האצבעות של עוצמה יהודית יצביעו נגד כניעה ככל שהיא תעלה להצבעה".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-0409232024' autoplay='0' credit='' desc='כל הפרטים על המגעים לפשרה' poster='' kid='1_nfqfc8y7' duration='96']

ח''כ בני גנץ
ח''כ בני גנץ | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2309042152' autoplay='0' credit='' desc='מהומה בכנס של הליכוד ברעננה' poster='' kid='1_tth6sndy' duration='101']

מטעם מחאת הסטודנטים והסטודנטיות נמסר כי "בעוד שיש מקום לשיחות ולהסכמות רחבות, אין מקום להתפשר על הדמוקרטיה. העיתוי של השיחות - רגע לפני דיוני בג"ץ, מהווה חבל הצלה לממשלה הזו ותו לא. הידברות אמיתית נעשית ללא משוא פנים. הניסיון להקפיא בשנה את החקיקה רק ידחה את הסכנה, שתמשיך לרחף מעל לציבור הישראלי. את ביצור הדמוקרטיה אסור לדחות".

מטעם יוצאי מערך המבצעים המיוחדים באמ"ן נמסר כי "במסגרת הפשרה הרעה שני חוקי הפיכה יוקפאו, אבל הקואליציה תוכל להמשיך לחוקק את שאר 223 חוקי ההפיכה, ותוכל להמשיך לתקוף את בג"ץ ושומרות הסף ולצפצף עליהם ועל שלטון החוק. זוהי מלכודת טיפוסית: רק נתניהו לוין ורוטמן ירוויחו מזה, כי אז בג"ץ יעדיף החודש לא לגעת בסוגיות הליבה האלה. שום פשרה רעה כזו לא תקרה. אין לה סיכוי. להרצוג, גנץ ולפיד אין שום מנדט לדבר כזה".