הערכה: זהבה גלאון תודיע בשבוע הבא על התפטרותה מראשות מרצ

לאחר שחוותה מפלה בבחירות האחרונות ולא עברה את אחוז החסימה לראשונה מאז היווסדה, הנהלת המפלגה הודיעה כי תתכנס בשבוע הבא - אז על פי ההערכות צפויה יו"ר המפלגה להודיע על פרישתה מהתפקיד

זהבה גלאון
זהבה גלאון | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

הנהלת מרצ הודיעה הבוקר (חמישי) כי היא תתכנס בשבוע הבא, וזהבה גלאון צפויה להודיע על המשך דרכה. ההערכה היא שתתפטר מראשות מרצ. במרצ מבהירים שבכל מקרה תישאר עד סוף השנה.

כזכור, בבחירות האחרונות המפלגה חוותה מפלה דרמטית, לראשונה מאז שנוסדה, מרצ נשארה מחוץ לכנסת כשלאחר ספירת המעטפות הכפולות וכלל הקולות - היא לא עברה את אחוז החסימה - שעומד על 155 אלף קולות.

דאגה במטה מרצ בירושלים
דאגה במטה מרצ בירושלים בליל הבחירות | צילום: פלאש 90

בסרטון ראשון לאחר ההודעה על כך שלא עברו את אחוז החסימה, אמרה יו"ר המפלגה זהבה גלאון: "זהו רגע מאד קשה עבורי, ועבור החברים שלי במרצ. תוצאות הבחירות הן אסון למרצ, אסון למדינה, וכן, גם אסון אישי לי. כמה ימים לפני הבחירות, כשידעתי כבר שהסכנה למרצ גדולה ומוחשית, חלף לי בדיוק הסיוט הזה בראש. של כנסת שתהייה ריקה ממרצ. שהמפלגה של כהנא בתוך הכנסת, והמפלגה של אלוני ושריד - לא.

גלאון הוסיפה וסיפרה על המחשבה להתאחד עם מפלגת העבודה: "בשביל זה עשיתי מה שמעולם לא חשבתי ששוב אעשה - כשראיתי שמרצ נמצאת בסכנה חזרתי למדמנה של הפוליטיקה- מתוך תקווה להציל את מרצ והמחנה. דחפתי לאיחוד עם מרב מיכאלי, ובימים האחרונים התרעתי מספר פעמים בפני ראש הממשלה, יאיר לפיד והתרענו בפני אנשיו שהם משחקים באש, ושאם לא ניזהר, לא רק מרצ, אלא המחנה כולו, ישלם את המחיר".

מימין: ח''כ מיכל רוזין, יו''ר מרצ זהבה גלאון וח''כ מוסי רז
מימין: ח''כ מיכל רוזין, יו''ר מרצ זהבה גלאון וח''כ מוסי רז | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

עוד אמרה גלאון כי "לצערי הבוחרים שלנו קנו את קמפיין "המפלגה הגדולה" והעדיפו לחזק את יאיר לפיד מול ביבי. בגלל שלקחתי על עצמי את המשימה הזאת, אני רוצה להגיד את זה הכי ברור - האחריות היא כמובן גם עלי. בימים האחרונים פנו אליי המונים - נשים, להט"בים, יהודים וערבים, בייאוש ובפחד. אני רוצה לומר לכם : אתם לא לבד, הערכים של אהבת אדם, חרות וחופש, הם לא רק שלכם. 
הם משותפים למיליוני אנשים בכל העולם".