הרצוג לא קובע דד-ליין למו"מ: "אני לא תמים, אפשר להגיע להסדר"

הנשיא נמצא בביקור מדיני באזרבייג'ן, והתייחס להידברות בעניין המהפכה המשפטית: "האווירה טובה וצריך לתת צ'אנס. 14 ביוני הוא תאריך חשוב כדי להוכיח אמון בין הצדדים". עוד טען הרצוג כי ביקורו במדינה המוסלמית מעביר מסר חד לאיראן: "הגיע הזמן שהמשטר יבין אחרת - אנחנו יודעים לאן הוא חותר"

נשיא המדינה יצחק הרצוג
נשיא המדינה יצחק הרצוג | צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג נחת אמש באזרבייג'ן לביקור מדיני, ובריאיון לכתבים היום (רביעי) התייחס לעניין ההידברות בבית הנשיא על המהפכה המשפטית, ואמר: "אני לא תמים, אפשר להגיע להסדר". עוד הוסיף הנשיא כי אין דד-ליין לשיחות, גם לא ב-14 ביוני.

"מה שאני עושה זה דיוני עומק ומנסה לייצר מתווה. 14 ביוני הוא תאריך חשוב כדי להוכיח שיש אמון בין הצדדים, אבל אין דד-ליין לשיחות. האווירה במשא ומתן טובה וצריך לתת צ’אנס", אמר הרצוג, והוסיף: "בתוך החדר יש אמון. ומה שקורה בתוך החדר, זה לא מה שאומרים בחוץ. מה שאני עושה זה הדבר הכי נכון למדינת ישראל. לאפשר לנו לצאת מהמיצר מתקופה קשה שמאיימת לפורר אותנו מבפנים".

הרצוג בביקור באזרבייג'ן
הרצוג בביקור באזרבייג'ן | צילום: חיים צח/לע''מ

על ביקורו באזרבייג'ן אמר הרצוג: "מסר שיהודים ומוסלמים יכולים לחיות בשלום, בשלווה, באחווה ובשיתוף פעולה. מדינת הלאום של העם היהודי ומדינה שיעית מוסלמית - ושתיהן מקיימות יחסים מאוד קרובים. ברית וחברות אמיתית, והיה מאוד מרגש לראות לאיזה רמות זה מגיע בתחומים שונים של החיים"

עוד טען הנשיא כי בעצם ביקורו במדינה, הוא מעביר מסר לאיראן: "העובדה שאני מסיים ביקור בבאקו, זה מסר לעם האיראני שאפשר אחרת ורצוי אחרת. הגיע הזמן שהמשטר יבין אחרת, שאם לא כן, אנחנו מבינים לאן הוא חותר – ואנחנו נפעל בכל דרך למנוע מאיראן את היכולת שלה".

הרצוג בביקור באזרבייג'ן
הרצוג בביקור באזרבייג'ן | צילום: חיים צח/לע''מ

אמש התקבל הרצוג בטקס קבלת פנים ממלכתי על ידי משמר הכבוד בארמון הנשיאותי "זגלובה", שבבאקו, בירת אזרבייג'ן, על ידי נשיא אזרבייג'ן אילהם אלייב. בשיאו של הטקס נוגן המנון "התקווה". הנשיאים סקרו את משמר הכבוד ולאחר מכן קיימו פגישה מדינית. בפגישתם דנו הנשיאים בחשיבות שמייחסות המדינות ליחסים הבילטרליים, ובהרחבת שיתוף הפעולה בין המדינות. לאחר הפגישה, התקיימה פגישה מורחבת בהשתתפות שתי המשלחות.

בפתח הפגישה אמר הרצוג כי "לבקר באזרבייג'ן זו הגשמת חלום עבורי, ועבור אזרחי המדינה שלי. הביקור הזה מאוד חשוב לישראלים ועבור היחסים המשותפים בין העם האזרבייג׳ני לעם הישראלי". עוד הוסיף: "האסטרטגיה והחזון המשותפים שלנו מבוססים על עשיית טוב, באמצעות דיאלוג כנה ופתוח בין יהודים למוסלמים, חזון שאפשר לחלום עליו וגם להראות אותו".

הנשיא אלייב נשא דברים גם הוא: "ברוך הבא אדוני הנשיא. אני שמח מאוד לארח אותך פה באזרבייג’ן. הביקור שלך מדגים את הקרבה והשותפות בנינו, ואני בטוח שהביקור יחזק את הקשרים בינינו. פתיחת השגרירות האזרבייג'נית בישראל השנה תאפשר להעלות את הקשרים עם ישראל לגבהים נוספים, ובמקביל היא תייצר הזדמנויות נוספות לאינטראקציה קרובה יותר בין שני העמים".