גולדקנופף: "פסקת ההתגברות - תנאי לקיום הממשלה"

השר יצחק גולדקנופף התראיין ואמר כי "אם לא תהיה דרך אחרת - נחוקק את פסקת ההתגברות עם חוק הגיוס, כתנאי לקיום הממשלה", זאת למרות דבריו של רה"מ נתניהו שהצהיר בראיון לוול סטריט ג'ורנל כי פסקת ההתגברות איננה על השולחן יותר

נתניהו וגולדקנופף
נתניהו וגולדקנופף | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

השר יצחק גולדקנופף, יו"ר יהדות התורה, אמר הבוקר (רביעי) בריאיון לרדיו "קול ברמה", כי קיבל הבטחה מראש הממשלה בנימין נתניהו "שאם לא תהיה דרך אחרת - נחוקק את פסקת ההתגברות עם חוק הגיוס. זה תנאי לקיום הממשלה".

דבריו של גולדקנופף באים בניגוד לדברים שאמר נתניהו בריאיון ל"וול סטריט ג'ורנל", אז הצהיר כי ימשיך בחקיקת המהפכה המשפטית - ללא פסקת ההתגברות. "אנחנו קשובים לצרכי הציבור", אמר נתניהו, "היא לא על השולחן יותר, שינינו אותה ברגע שהגיעה הטיוטה המקורית לשינוי החוק".

רה''מ בנימין נתניהו
רה''מ בנימין נתניהו | צילום: רויטרס
תנועת ''אחים לנשק'' בהפגנה מול ישיבת הר המור | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

ב-1 ביולי, עם פקיעת תוקפו של חוק הגיוס, שיגרו תנועת "אחים לנשק" והורים למתגייסים מכתב לרמטכ"ל ושר הביטחון גלנט, שבו נאמר: "גייסו את בני הישיבות על פי חוק - או שנעתור לבג"ץ". הדברים באים בשל החלטת הממשלה להאריך את ההסדר הקיים בנושא גיוס בני הישיבות עד מרץ 2024.

כותבי המכתב טוענים כי כבר ב-2017 קבע בג"ץ כי ההסדר הקיים בנושא אי-גיוס ישיבות הוא בלתי-חוקתי, "ולכן הארכתו היא בבחינת הכאת חטא על פשע ומחוסרת בסיס חוקי אמיתי". לדבריהם, "במציאות שנוצרה, חובת הגיוס של תלמידי הישיבות תלויה באופן כמעט בלעדי במידת רצונו של גלנט לממש אותה, ונוטלת למעשה את הפיקוח על מימוש חובת הגיוס מידי הכנסת".