הקרב על עילת הסבירות: רוטמן מתכנן חקיקה חמורה יותר

השבוע תנסה הקואליציה להצביע על נוסח החקיקה של צמצום עילת הסבירות, כדי לאשר את החוק בעוד כעשרה ימים, שעשוי לכלול גם סעיף שיאפשר "אי-האצה" של שרים לבצע פעולות. למרות זאת, המצב הביטחוני המתוח בכל הגזרות עשוי להשפיע על מהלך החקיקה ואף לבלום אותה לחלוטין

זמן צפייה: 01:40

הקרב על המהפכה המשפטית מגיע לנקודת השיא, כאשר הערב (שבת) נשואות העיניים לוועדת החוקה, שם יחלו ביום שני הקרוב ההצבעות על ביטול עילת הסבירות בכל הקשור לדרג הפוליטי, לקראת ההצבעה במליאה בקריאה שנייה ושלישית.

החוק עצמו להיות מאושר בעוד כעשרה ימים, ועל אף ההבטחות לריכוך החוק, הוכנס לתוכו סעיף שאומר באופן ברור כי לא ניתן יהיה להאיץ בשרים לבצע פעולות שהם אינם עושים, כפי שנמנע יו"ר וועדת החוקה מכינס הוועדה למינוי שופטים, ובו לא ניתן יהיה להאיץ לבצע מהלך כזה.

ח''כ טלי גוטליב בוועדת החוקה
ח''כ טלי גוטליב בוועדת החוקה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

למרות זאת, הבאת החקיקה לכדי הצבעה לא בטוחה כלל, מכיוון וגורמים בכירים בממשלה טוענים כי המצב הביטחוני, שהופך להיות מתוח יותר משבוע לשבוע בכל הגזרות, עשוי להביא לריכוך משמעותי או אפילו בלימה של החקיקה, ולמרות שהדבר לא נאמר באופן רשמי על ידי אף גורם, מדובר בגורמים בכירים במיוחד שאומרים שאם ראש הממשלה נתניהו יחפש צידוק לבטל את החקיקה ברגע האחרון, המצב הביטחוני יהיה הסיבה לכך.