אחרי חומש: נתניהו החליט כי המאחז אביתר לא יפונה - ויוסדר

אחרי פגישה עם השרים דרמר, גלנט וסמוטריץ' החליט רה"מ כי ניתן להתגבר על הקשיים הביטחונים והמדיניים ולהסדיר את המאחז בגב ההר - למרות ההשלכות הצפויות עם יחסיו עם ממשל ביידן

זמן צפייה: 04:12

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט היום (חמישי) כי המאחז אביתר יוסדר, ולא יפונה. נתניהו נאלץ לבחור בין הלחצים מצד חלקים בממשלתו ומצד המתנחלים להמשיך הבנייה, לבין הלחץ הנגדי מהממשל האמריקני, ובסוף בחר בהסדרה.

אתמול פורסם בחדשות 13 כי עליית המתנחלים לאביתר הייתה בידיעת ראש הממשלה בנימין נתניהו וב"העלמת עין" של צה"ל בהוראת הדרג המדיני. שר הביטחון יואב גלנט, השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר וראש הממשלה ידעו על המהלך המתוכנן. לאחר הערכת המצב שקיים נתניהו בפיקוד המרכז לאחר הפיגוע יחד עם גורמי הצבא, התקיים שלשום דיון נוסף שבו נדון הנושא. שעות ספורות קודם לכן נפגש שר האוצר בצלאל סמוטריץ' עם נתניהו והעלה את הבקשה הזו השניים דנו ככל הנראה גם בהשלכות של מהלך שכזה על היחסים עם ממשל ביידן.

נזכיר כי בנוסף לאביתר, אחרי שמאות מתנחלים עלו למאחז הבלתי-חוקי אביתר בעקבות הפיגוע הרצחני ליד עלי, שגבה את חייהם של ארבעה ישראלים והביא לפציעתם של ארבעה נוספים - הוקמה הלילה "שכונה חדשה" בבנימין, בין מעלה לבונה לעלי, שנקראת "המור". מועצת בנימין הציבה חמישה קראוונים במקום.

Whatsapp Image 2023 05 29 At 1
חומש | צילום: פלאש 90

עוד נזכיר כי בחודש שעבר בארצות הברית גינו בחריפות את הכשרת ההתנחלות חומש את סוגיית העלייה להר הבית, ואף קציני צה"ל בכירים ננזפו על-ידי גורמים מהממשל האמריקני. המשלחת, בראשות מתאם פעולות הממשלה בשטחים רסאן עליאן, קיימה בימים האחרונים פגישות עם בכירים בבית הלבן, ובפגישה אמש עם אותם בכירים - בהם היועצת הבכירה של הנשיא ג'ו ביידן - הביעו הבכירים מורת רוח ומחו בפני הישראלים על כך שלטענתם ישראל למעשה הכשירה את חומש ואפשרה לישראלים לחזור לשם.