המנכ"ל המתפטר של בן גביר לחדשות 13: "לא עזבתי בגללו"

בריאיון בלעדי טען עו"ד שלמה בן אליהו כי הצעד, שמגיע אחרי פחות מתשעה חודשים, אכן מגיע בשל "סיבה אישית" ולא בשל חילוקי דעות עם בן גביר. גורמים במשרד לביטחון לאומי: "בן אליהו היה המבוגר האחראי האחרון, שריסן את בן גביר ודורפמן. פשוט לא נתנו לו לעבוד כמו שצריך". 

זמן צפייה: 07:25

מנכ"ל המשרד לביטחון לאומי בראשות השר איתמר בן גביר, עו"ד שלמה בן אליהו, הודיע היום (רביעי) על התפטרותו - אחרי פחות מתשעה חודשים. בריאיון בלעדי לחדשות 13 הוא אמר כי הסיבה למהלך היא "אישית", אך הוסיף: "כשאני אומר את זה - הכוונה היא למנוע חדירה לפרטיותי". הוא המשיך ואמר כי בינו לבין בן גביר לא התגלעו חילוקי דעות - וטען: "אם מישהו חושב שהפשיעה בחברה הערבית תשתנה בהתאם לזהות השר או המפכ"ל - הוא טועה".

לדברי בן אליהו, "השר הוא אדם שיודע בדיוק מה הוא רוצה. לגיטימי לחלוטין שהמפכ"ל או נציבת שירות בתי הסוהר מביאים את הקול המקצועי. מותר להביע דעות ולהציע הצעות - אך מי שקובע את המדיניות הוא השר. מי שלא רוצה לכבד את המדיניות - צריך לשקול כיצד להציג לשר את השיטות שהוא חושב עליהן".

גורמים במשרד לביטחון לאומי אמרו כי "בן אליהו היה המבוגר האחראי האחרון במשרד. הוא ריסן את בן גביר וחנמאל דורפמן. פשוט לא נתנו לו לעבוד כמו שצריך".

שלמה בן אליהו
שלמה בן אליהו

במכתב לעובדי המשרד כתב בן אליהו: "עקב סיבות אישיות, הודעתי לאחרונה לשר לביטחון לאומי על כוונתי לסיים את כהונתי כמנכ"ל המשרד. אני רוצה להודות לשר על שמינה אותי לתפקיד חשוב זה, בעת כה רגישה ונדרשת. בהובלתו, קידמנו שורה של הישגים, חלקם כבר נותנים פירות וחלקם ייתנו פירות בחודשים ובשנים הבאות". מ-11 באוקטובר ישמש אליעזר רוזנבאום כממלא מקום מנכ"ל המשרד לביטחון לאומי.

הוא הוסיף: "אני מודה על הזכות שהייתה לי לעבוד עמכם, וזה המקום לציין לטובה את עובדי והנהלת המשרד על שיתוף הפעולה הפורה, שהוביל להישגים רבים וביניהם: הישג חסר תקדים של הגדלת תקציב המשרד לביטחון לאומי, משטרת ישראל, כבאות והצלה ושב"ס; העלאת שכר משמעותית לשוטרים ולסוהרים; הגדלה ניכרת של תקני כח האדם במשרד ובגופיו השונים; סיום עבודת הוועדה להקמת המשמר הלאומי שעמדתי בראשה יחד עם צוות מקצועי מהמשרד".

השר בן גביר אמר: "אני מודה למנכ"ל המשרד שנעתר לבקשתי לכהן בתקופה בה בנינו תקציב עתק למשרד, המאפשר למשרד, למשטרה, לכבאות והצלה, ולשב"ס להיות ערוכים לאתגרים העומדים לפתחם, לחזק את יכולותיהם וליישם את המדיניות שלי לחיזוק הביטחון ותחושת הביטחון האישי. בתקופה זו הגענו להישגים משמעותיים וביניהם הובלת תוכנית חירום להקלה במתן רישיונות לנשיאת כלי ירייה פרטי לאזרחים, הגדלת השיטור העירוני, תקצוב השיטור הרגלי ועוד רשימת הישגים רבה. לאור הסיבות האישיות, נעניתי לבקשת המנכ"ל לסיים את כהונתו. עו"ד בן אליהו בעל ניסיון רב בשירות הציבורי וכיהן כמנכ"ל של משרדים רבים ואני מודה לו על תרומתו המשמעותית למדינת ישראל".