ליברמן תקף את גנץ ולפיד: "אתם רוצים 50% דיקטטורה במקום 100%?"

יו"ר ישראל ביתנו תקף את הצעתו של לפיד להקמת ועדה נשיאותית לגיבוש הצעת תיקון למערכת המשפט: "אי אפשר להגיע לשום פשרה". יו"ר העבודה מיכאלי: "אין הידברות על פסקת ההתגברות. לא לפשרה עם נתניהו". ראש האופוזיציה השיב: "לא הצעתי שום פשרה עם הממשלה. להפך"

אביגדור ליברמן
יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

לאחר שהציע "הקמת ועדה נשיאותית בלתי-תלויה" לגיבוש הצעה לתיקון מערכת המשפט, יו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן תקף היום (שני) בחשבון הטוויטר שלו את ראש האופוזיציה יאיר לפיד ואת חבר הכנסת בני גנץ, וכתב: "צאו מהסרט! אי אפשר להגיע לשום פשרה בנושא רפורמת המשפט. אתם אומרים שהממשלה רוצה להביא את ישראל ל-100% דיקטטורה, אז איזה פשרה אתם רוצים? 50% דיקטטורה?". לפיד טען מנגד: "לא הצעתי שום פשרה עם הממשלה".

גם יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי הצטרפה להתגוששות בין ראשי מפלגות האופוזיציה, ואמרה בישיבת הסיעה של מפלגתה: "אני מאוד מוטרדת מהקולות שמשמיעים גנץ ולפיד. עוד אמרה: "אלה בדיוק הקולות שהמפגינים שלנו מתנגדים להם", הוסיפה. "במוצאי שבת יצאו בכל רחבי הארץ למעלה מ-200 אלף אנשים להפגין נגד ההפיכה המשטרית והשחיתות השלטונית המצחינה של נתניהו והשותפים שלו. כל המפגינות והמפגינים האלה לא באו בשביל להתפשר על הדמוקרטיה שלנו". "אין הידברות על פסקת ההתגברות. לא לפשרה עם נתניהו".

עוד הוסיפה יו"ר העבודה כי "אנחנו אומרות בצורה חד משמעית, לא לפשרה עם נתניהו, לא למשא ומתן עם נתניהו, לא להצעות מתנחמדות לנתניהו, לא להתרפסות בפני נתניהו", והוסיפה: "בהתרפסות לא בונים מנהיגות".

יו''ר העבודה מרב מיכאלי
יו''ר העבודה מרב מיכאלי | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

יו"ר מפלגת יש עתיד השיב לביקורת בעזרת פוסט בחשבון הפייסבוק שלו: "לפעמים השיח הציבורי שלנו מייאש ממש. דקות אחרי שהצגתי את הצעתי לכונן ועדה נשיאותית שתגן על המערכת המשפטית מפני האסון שהממשלה מנסה להמיט עליה, יצאו הכותרות והאמירות לפיהן ״לפיד מציע פשרה עם הממשלה". "לא רק שזה לא נכון", אמר לפיד, "ההצעה שלי אמרה בדיוק את ההפך! הצעתי להוציא את הנושא מידיה של ממשלה עבריינית שיש לה אינטרסים זרים, ולהעביר אותו לידי ועדה ציבורית בלתי תלויה שאותה יכונן הנשיא".

רה''מ יאיר לפיד בישיבת סיעת יש עתיד
רה''מ יאיר לפיד בישיבת סיעת יש עתיד | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

נזכיר כי ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד אמר היום בפתח ישיבת הסיעה כי הציע באחרונה לנשיא יצחק הרצוג "להקים ועדה נשיאותית בלתי תלויה, שתגבש הצעה אמיתית, מאוזנת ושקולה, לתיקון ושיפור מערכת המשפט, ולהסדרת היחסים בין הרשות השופטת לרשות המחוקקת". לדברי לפיד, "הנשיא בוחן בימים אלה את הרעיון. אני מאמין ומקווה שהוועדה הנשיאותית אכן תוקם ותמנע קרע נורא בעם ישראל ואת הרס הדמוקרטיה שלנו". במקביל, שר המשפטים יריב לוין ונשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות נפגשו בצהריים.

לפיד הוסיף: "פירוק ודריסת מערכת המשפט שאותה הממשלה דוחפת בכל הכוח קורעת לגזרים את החברה הישראלית. גם אנשים ששנים דיברו על רפורמה משפטית, מבינים שזו לא רפורמה. זה הרס הדמוקרטיה. אין חולק על כך שיש מה לתקן במערכת המשפט, אין מערכת שאין מה לתקן בה, אבל רפורמה שאותה מוביל ראש ממשלה שנאשם בפלילים, ושרים שהם עבריינים מורשעים, היא רפורמה שאי אפשר להאמין לה".