בן גביר בפנייה למצביעי השמאל: "החיים יותר מורכבים"

יו"ר עוצמה יהודית התייחס לסוגיות שעלו מאז קיבלה הרשימה בראשתו 14 מנדטים בטור דעה שהתפרסם ב"ישראל היום", בהן הקשר שלו להסתה נגד רבין, החשש מכפייה דתית וקיום מצעד הגאווה. "לא הלכה לכם המדינה"

ח"כ איתמר בן גביר
ח"כ איתמר בן גביר | צילום: רויטרס

בטור דעה שכתב יו"ר מפלגת עוצמה יהודית איתמר בן גביר תחת הכותרת "מכתב לאחיי בשמאל" והתפרסם הבוקר (שני) בעיתון "ישראל היום", התייחס חבר הכנסת אל הקשר שלו להסתה נגד ראש הממשלה שנרצח יצחק רבין, וכתב: "אני שומע את כל אלה שמזכירים לי את הסמל של ראש הממשלה יצחק רבין (לפני 27 שנים!) ואת התמונה של ברוך גולדשטיין, אבל מזכיר לכם את הדרך שעברתי מאז ואת השינוי: התבגרתי, התמתנתי, והבנתי שהחיים יותר מורכבים".

"כן, למרות המחלוקת, למרות ארבע מערכות בחירות שהובילו לשיח קוטבי ולחידוד השונה והמפריד, למרות הדמוניזציה והשנאה, למרות כל זאת, אחים אנחנו! לא הלכה לכם המדינה, אתם ואנחנו יחד זו המדינה ואין לנו כוונה לשנות זאת".

איתמר בן גביר בעצרת לזכר כהנא (ארכיון)
איתמר בן גביר בעצרת לזכר כהנא (ארכיון) | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בן גביר המשיך והתייחס לחשש מפני ההשקפות הדתיות של הממשלה המסתמנת: "אני שומע על הפחד מפני 'כפייה דתית', אך אני שואל את עצמי - על מי אכפה? על אחי שי שאינו חובש כיפה, או על צביקה פוגל ואלמוג כהן, מועמדים 'חילונים' שהתעקשתי להביא לעוצמה יהודית?".

"הכי העציב אותי לשמוע עיתונאי ששאל אם וכאשר אהיה בתפקיד משפיע מצעד הגאווה לא יאובטח - אתם נורמלים?", שאל בן גביר בטור הדעה. "האם אני רוצה ברצח מתועב של נערה שהולכת למצעד? ברור שלא, וגם אם אני לא מתלהב מהמצעד, אדאג שהחיים של הצועדים והצועדות יישמרו מכל משמר".

מצעד הגאווה בתל אביב. ארכיון
מצעד הגאווה בתל אביב (ארכיון) | צילום: גיא יחיאלי