ליברמן: "ההסכם יפורסם ברביעי"; גנץ: "רגע מכריע"

בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו אמר ליברמן: "ההסכם המסתמן בבית הנשיא יפורסם, לפי הערכה שלי, ביום רביעי - אחרי שקארין אלהרר תיבחר לחברה בוועדה לבחירת שופטים". גנץ: "יום רביעי יהיה רגע מכריע, זה לא הזמן לשחק משחקים"

זמן צפייה: 04:30

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן העריך אחר הצהריים (שני) בישיבת הסיעה כי הסכמות בבית הנשיא בנוגע לחוקי המהפכה המשפטית יושגו עוד השבוע וכי אריה דרעי יוכל לחזור לכהן כשר.

"ההסכם המסתמן בבית הנשיא יפורסם, לפי הערכה שלי, ביום רביעי - אחרי שקארין אלהרר תיבחר לחברה בוועדה לבחירת שופטים", אמר ליברמן. "להערכתי, שני הצדדים יודיעו על כך שהם הגיעו להסכם".

עוד הוא הוסיף: "ההסכם הזה הוא רע למדינת ישראל. יש מסך עשן, מדברים על עילת הסבירות, יועצים משפטיים. מהות ההסכם היא חזרתו של דרעי לממשלה בתמיכת של גנץ ולפיד. אני מקווה שהם יתעשתו ולא ייתנו לזה יד. ברגע שדרעי יחזור לממשלת נתניהו - זה יהיה חיזוק משמעותי לקואליציה החרדית-משיחית של נתניהו".

חבר הכנסת אריה דרעי
יו''ר ש''ס אריה דרעי

"יתרה מזאת", המשיך ליברמן, "אנחנו יודעים שהקואליציה הזו הצליחה תוך חמישה חודשים וחצי להסב נזק עצום למדינת ישראל. ההסכם המסתמן שמקדם את חזרתו של דרעי, למעשה מייצב את הקואליציה ויכול להיות שבגלל הסכם זה, הקואליציה הזאת תחזיק ארבע שנים".

"תראו מה קרה מאז קמה הממשלה בנושא הביטחון האישי, יוקר המחיה, הכישלון במדיניות חוץ, הסוגייה האיראנית", הוסיף, "תדמיינו שהקואליציה החרדית משיחית הזו תחזיק 4 שנים, איזה נזק ולאן אנו עלולים להידרדר. לכן אני באופן אישי מתכוון לעשות הכל על מנת למנוע את זה. אני מתכוון להיפגש השבוע עם נשיא המדינה, עם יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד, ולדבר איתם על הסוגייה הזאת, ולעשות הכל על מנת שההסכמה הזאת לא תצא לפועל".

בני גנץ
בני גנץ | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ אמר: "אנחנו עומדים בפני רגע מכריע ביום רביעי, ודווקא נוכח הלחצים שמופעלים על נתניהו אני מבקש להגיד לו ולחברי הקואליציה בצורה הברורה ביותר: המחנה הממלכתי לא תהסס להגיע להסכמות אם הם יעמדו בעקרונות שהצבנו. שום שיקול פוליטי לא יעמוד ביננו לבין מה שנכון למדינת ישראל. זה לא הזמן לשחק משחקים, זה לא הזמן לדילים ולא הזמן לתרגילים פוליטיים.

"אני שומע בכל כמה שעות על נוסחה כזו ונוסחה אחרת. יש נוסחה פשוטה מאוד – לבחור נציג קואליציה לוועדה, לבחור נציגת אופוזיציה ולהמשיך בהידברות בכדי שנוכל למצות את הניסיון לעשות את מה שרוב הציבור הישראלי רוצה: לשמור על הדמוקרטיה, לשמור על אחדות ישראל, להגיע להסכמות, ולהמשיך להתווכח על נושאים אחרים". הוא הוסיף: "אני לא מכיר סיכומים. נגיע להסכמות עקרוניות בכל הקשור לביקורת שיפוטית, לא על התוצאה שלהן".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התייחס לסוגייה גם הוא בישיבת סיעת עוצמה יהודית: "אני שומע את ההצהרות ואת התדרוכים על מה שהולך לקרות בבית הנשיא. אני רוצה להגיד בצורה ברורה לראש הממשלה, לחבריי בקואליציה - אין לנו מנדט לעשות פייק-רפורמה. אין לנו מנדט שבכותרות של הסכמות, למעשה ימוססו את הרפורמה. יש לנו מנדט לעשות רפורמה. הציבור, הימין, רוצה רפורמה משפטית. נכון, בהידברות, נכון, בשיח, אבל אסור לנו לאכזב את הבוחרים שלנו. יש לנו 64 מנדטים ואיתם אנחנו יכולים וצריכים לשנות".

בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ' | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר בישיבת סיעת הציונות הדתית: "היום, רוב מוחלט של הציבור מבין שמערכת המשפט חייבת לעבור תיקונים מהותיים. מתוך אחריות לאומית תוך שאנחנו מביטים בתדהמה בחוסר האחריות האדיר של השמאל ומערכת הפצת השקרים שלו בעולם, נכנסנו להידברות בבית הנשיא ובאנו לשם מתוך רצון כן ואמיתי להגיע להבנות סביבן נגבש את הצעדים הנדרשים לתיקון מערכת המשפט.

"עד כה, לא נראה שהצד השני הגיע לשם עם אותן מטרות אלא מתוך רצון למרוח זמן ולהשליט את דעתו – אז יש לי חדשות בשבילם: בבחירות האחרונות המחנה הלאומי ניצח, רוב הציבור בישראל בחר בו והרפורמה המשפטית תתקדם. אם אתם רוצים להגיע להבנות, אתם מוזמנים. אם לא, אל תפריעו".

סמוטריץ' השיב על שאלת חדשות 13 אם ישקול התפטרות כמו שר המשפטים יריב לוין שר התרבות והספורט מיקי זוהר אם הרפורמה לא תתקדם: "יריב יהיה שר המשפטים עוד שלוש שנים וחצי, הרפורמה תתקדם. אני אומר את זה מידיעה. יש על כך הסכמה בכל הקואליציה".