"אם גנץ מתנגד - לא מעניין": ההקלטות מסיעת הליכוד

ראש הממשלה נתניהו כינס את ישיבת סיעת הליכוד שבה דנו הח"כים בנושא היום שאחרי המלחמה וחדשות 13 חושפים הקלטות מעניינות של הדברים שנאמרו שם, מקריאות להקמת התנחלויות בעזה - ועד אמירות נגד בני גנץ, כמו גם חידוד מסרים בנושא שחרור החטופים

זמן צפייה: 06:28

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס היום (שני) את ישיבת סיעת הליכוד, ובה דנו הח"כים בנושא היום שאחרי המלחמה. חדשות 13 חשפו הקלטות מעניינות של הדברים שנאמרו שם - מקריאות להקמת התנחלויות בעזה ועד אמירות נגד השר בני גנץ, כמו גם חידוד מסרים בנושא שחרור החטופים. "זה ייקח חודשים ארוכים. קשה. זה מחייב חימושים. הרמטכ"ל הרצי הלוי הבהיר שתמרון ילווה באש הנחוצה, ואנחנו דואגים לכך. אני מוכן לשקול להפסיק את הלחימה, לקבל את כל החטופים ואחר כך להמשיך, אבל אין מישהו שמציע הצעה כזו. חמאס רוצה להפסיק לחלוטין את המלחמה", אמר רה"מ.

רה"מ נתניהו
רה"מ נתניהו | צילום: צילום מסך

ח"כ אושר שקלים נשמע כשהוא מותח ביקורת על השר בני גנץ, ואומר: "דיברתי עם ח"כ אביגדור ליברמן באופן אישי, אני חושב שצריך להפוך כל אבן כדי להכניס אותו לממשלה, אבל בני גנץ עושה לנו סוג של ווטו. אז צריך להציב לו עובדה מוגמרת, "הכל או כלום. אם גנץ מתנגד - לא מעניין, תן לליברמן מקום בקבינט".

ח"כ אושר שקלים
ח"כ אושר שקלים | צילום: צילום מסך

ועל רקע הביקורת על מדיניות הממשלה בלחימה, יו"ר הקואליציה אופיר כץ הוסיף כי "הדיבורים והשיחות האלה בחוץ לא עושים טוב למשפחות השכולות, לא צריך לדבר על זה בחוץ, לדבר על זה בפנים", אך גם הדברים האלה לא מנעו מחלק מחברי הכנסת להמשיך לחלק עצות מבצעיות, כפי שנשמעת ח"כ טלי גוטליב אומרת: "בשלושת שבועות האחרונים, יש ירידה דרמטית ביותר בהפגזות ארטילריות בדרום הרצועה. יגיד לך יו"ר ועדת החוץ והביטחון: 'אנחנו שומעים שלא מתקיפים ככה כי נתנו הודעת פינוי לעזתים, שהם עברו לשטחי מחסה אז אנחנו לא תוקפים כי זה מסוכן וכי אנחנו לא סתם מפילים בניינים. אז כן, אדוני, אני אומרת צריך סתם להפיל בניינים. צריך לדבר אליהם בשפה שלהם, להגיד להם: 'אנחנו כובשים לכם את צפון הרצועה, שמים פה בסיסים והתיישבויות. זה מה שצריך לעשות מול ההשפלה שעברנו כעם, גם אם לא נקבל לגיטימציה מהעולם".

ח"כ טלי גוטליב
ח"כ טלי גוטליב | צילום: צילום מסך

בתוך כך, ח"כ דני דנון דרש הסברים לאמירתו של ראש המל"ל צחי הנגבי, שהשאיר פתח למעורבות של הרשות הפלסטינית ברצועה ביום שאחרי, ואמר: "ראש הממשלה אמר בדיוק הפוך אז אני חושב שחשוב שהדברים האלה ייחודדו, כי המל"ל הוא כמובן שלוחה של הממשלה ולכן צריך שנדבר בקול אחד". עוד הוסיף דנון כי "צריך שתהיה מערכת שתטפל בנושא של הגירה מרצון, למי שרוצה לצאת מעזה ויש לו לאן ללכת, למדינה קולטת". וח"כ גלית דיסטל אטבריאן קראה לחבריה להיפרד מתיקיהם המיותרים, "אני רואה כמה מערכות מורעבות וזה מוביל אותי לנושא של המשרדים המיותרים - זה נושא שפוגע בנו בכל צורה אפשרית".