הרצוג: "הצבא חייב להישאר מעל לכל מחלוקת פוליטית, סרבנות - מחוץ לתחום"

נשיא המדינה נאם בטקס יחידות המילואים המצטיינות - והתייחס לנושא הסרבנות: "מול האיומים החיצוניים, הכללים במדינת ישראל ברורים משחר קיומנו. כאזרחים – למילואימניקים זכות מלאה לכל דעה ככל האזרחים בדמוקרטיה בריאה. כחיילים במילואים – לובשי מדים – סרבנות היא מחוץ לתחום"

נשיא המדינה יצחק הרצוג
נשיא המדינה יצחק הרצוג | צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא הערב (שני) דברים בטקס יחידות המילואים המצטיינות, והתייחס לסוגיית הסרבנות. הוא אמר כי "הימים הללו לא פשוטים עבורנו כחברה. הקיטוב, המחלוקת, תופסים מקום משמעותי כמעט בכל מרחב - משולחנות השבת ועד קבוצות הוואטסאפ. בימים מאתגרים אלו, שבהם גם אויבינו לא שותקים – אתם מזכירים לנו שוב ושוב: יש לנו מדינה אחת".

עוד אמר הרצוג: "יש לנו צבא אחד שחייב להישאר מעל לכל מחלוקת פוליטית. למול האיומים החיצוניים, הכללים במדינת ישראל ברורים משחר קיומנו. כאזרחים – למילואימניקים זכות מלאה לכל דעה ככל האזרחים בדמוקרטיה בריאה. כחיילים במילואים – לובשי מדים – סרבנות היא מחוץ לתחום. אסור לסכן את ביטחון ישראל, כי בנפשנו הדבר".

הנשיא הרצוג בטקס המצטיינים
הנשיא הרצוג | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הוא הוסיף: "אתם פטריוטים אמיתיים, ואני מבקש שלא תקשיבו לאף אחד שאומר אחרת. תפקידנו כהנהגה להגן עליכם מפני כל האשמה מרושעת, ואנחנו נמשיך לבצע זאת, בשמחה ובאהבה".