מוביל תקיפת הכור בעיראק: "רה"מ דיקטטור - בן מוות"

אלוף-משנה במילואים זאב רז, שעמד בראש הצוות שתקף את הכור העיראקי במבצע "אופרה", כתב: "דין הרודף שלי אומר: אם על ארצי השתלט אדם שמנהיג אותה באופן לא דמוקרטי - חובה להרוג אותו". הליכוד: "ההסתה נגד רה"מ שוברת שיאים של טירוף". זמן קצר לאחר מכן רז זר בו

ראש הממשלה בנימין נתניהו, אל"מ במיל' זאב רז
ראש הממשלה בנימין נתניהו, אל"מ במיל' זאב רז | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90/ ויקיפדיה

אלוף-משנה במילואים זאב רז, שהוביל את תקיפת הכור בעיראק ב-1981, כתב בסוף השבוע בחשבון הפייסבוק שלו: "אם יקום ראש ממשלה וייטול לעצמו סמכויות דיקטטוריות - הוא בן מוות". הוא הוסיף: "גם לנו צריך להיות דין רודף. דין הרודף שלי אומר: אם על ארצי השתלט אדם, זר או ישראלי, ומנהיג אותה באופן לא דמוקרטי - חובה להרוג אותו". זמן קצר לאחר מכן מחק רז את הדברים - וכתב: "הפוסט שהעליתי כאן עם המילים 'דין רודף' היה ציטטה של אדם שחזר בו, ומחקתי אותו. אינני מזדהה עם פוסט זה ועם רוח הדברים".

הפוסט של זאב רז
הפוסט של זאב רז

הפוסט השני של אל''מ (במיל') זאב רז
הפוסט השני של אל''מ (במיל') זאב רז

מהליכוד נמסר בתגובה: "ההסתה נגד ראש הממשלה נתניהו שוברת שיאים של טירוף. אנחנו מזועזעים מקריאתו של זאב רז לרצוח את ראש הממשלה נתניהו ואת שרי הממשלה. שב"כ והמשטרה חייבים לפעול מיד כדי לעצור אותו ואת יתר המסיתים נגד ראש הממשלה נתניהו".

אל"מ (במיל') רז היה אחד מהעותרים לבג"ץ ב-2020 נגד האפשרות להטיל את הרכבת הממשלה על בנימין נתניהו והוא בין החתומים על "מכתב הטייסים".

ממשטרת ישראל נמסר: "בשל עליית מדרגה משמעותית בהתבטאויות חמורות להסתה , פגיעה ואיומים נגד אישי ציבור החליטו מפכ״ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי וראש אח״מ ניצב יגאל בן שלום כי כל פרסום מהסוג הזה ברשתות החברתיות ובכלי התקשורת יטופל חקירתית על ידי משטרת ישראל. משטרת ישראל תנהג באפס סובלנות לפרסומים מסיתים מכל סוג וכל מי שייפרסם או יתבטא בצורה המאיימת ומסיתה לפגיעה באישי ציבור ייחקר תחת אזהרה ואם יתברר כי עבר עבירה פלילית יוגש נגדו כתב אישום.

"מפכ"ל המשטרה וראש אח"מ רואים בחומרה רבה כל התבטאות המסיתה לאלימות פגיעה ואיום על אישי ציבור. משטרת ישראל לא תמנע מאיש את חופש המחאה במדינה דמוקרטית אך יחד עם זאת לא נאפשר שיח אלים מסית ומאיים".