האיום על נתניהו: "בהתנהלות הזו הקואליציה לא תאריך ימים"

ח"כ צביקה פוגל מעוצמה יהודית התראיין בתוכנית "אלמוג בשישי", ושלח מסר לרה"מ: "אם תמשיך לא להסתכל עלינו - יכול להיות שתמצא את עצמך לא ראש ממשלה". על שיחות ההידברות: "נראה שמתנגדי הרפורמה לא רוצים להגיע להסכמות אלא בעיקר ממסמסים את הסיכוי הזה"

זמן צפייה: 07:57

חבר הכנסת צביקה פוגל (עוצמה יהודית), יו"ר הוועדה לביטחון לאומי, התראיין הערב (שישי) בתוכנית "אלמוג בשישי", ושלח איום מרומז לראש הממשלה בנימין נתניהו. "אם תמשיך לא להתחשב בנו ולא להסתכל עלינו - יכול להיות שתמצא את עצמך לא ראש ממשלה", אמר פוגל והוסיף: "אם נמשיך בהתנהלות הזאת, הקואליציה לא תאריך ימים ונמצא את עצמנו באופזיציה".

ח"כ פוגל התייחס בדבריו לניסיון לדחות את ההצבעה על נציגי הכנסת בוועדה לבחירת שופטים, שהוביל בסופו של דבר לבחירתה של נציגת האופוזיציה קארין אלהרר, לאחר שלפחות ארבעה ח"כים מהקואליציה הצביעו עבורה. ""התנהלות לא נבונה של מי שחשב שאולי הוא עושה פעולה נכונה, אבל המעשה שנעשה פה הוא רע מאוד".

"חברי הכנסת המורדים? יש הערכות, אבל זה לא נכון לעסוק בזה ולנסות לפענח", אמר פוגל, "המצב שונה לחלוטין אם ההצבעה תהיה פומבית. בהצבעה חשאית אנשים יכולים לשחק משחקים, אבל בהצבעה פומבית זה קשה כי הביקורת שאתה יכול לקבל היא מאוד גדולה. לא חושב שזה יקרה. כשנביא את הרפורמה לכנסת היא תעבור בשלוש קריאות, זה צפוי לקרות בקרוב".

ח''כ צביקה פוגל
ח''כ צביקה פוגל | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

על המורדים בליכוד אמר ח"כ פוגל: "ההגדרה היא מאוד פשוטה, זה אנשים שבאמת הם חסרי אחריות, שכנראה מחנה הימין לא מעניין אותם ושלא אכפת להם אם תהיה ממשלה ימנית או לא, וזה דבר שבעיני לא חכם, לא אחראי, לא נבון ולא טוב למדינה. מצר על ההחלטה של אלו שעשו את הפעולה מאחורי הפרגוד, מתוך תקווה שבעתיד אם נקדם רפורמה, שזה יהפוך גם להצבעה פומבית, לא יהיה מצב שיהיו כאלה התנהלויות".

על השאלה האם ראש הממשלה בנימין נתניהו איבד שליטה אמר ח"כ פוגל: "אני לא חושב שיש כאן שתי סיעות, יש אנשים שאולי חשבו שעם הצבעה חשאית יעשו נזק לנתניהו, לא מתוך מקום אדיאולוגי. חבל שהם פועלים באופן הזה. פגיעה בי"ר התנועה זו פגיעה במחנה כולו".

רה''מ בנימין נתניהו בכנסת
רה''מ בנימין נתניהו בכנסת | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"אני שומע את כל הספקולציות על כך שזה היה נוח לנתניהו", הוסיף, "אין ספק שנתניהו לא היה רוצה לספוג הפסד כזה במליאה. ברור שהוא רצה שההצבעה תיפול ויהיה לנו חודש זמן לנהל שיח מול הגורמים הרלוונטיים. אנחנו עוד יכולים לתקן את זה, וזה מה שנעשה. שלמות הקואליציה יכולה להתרחש אם כולם יבינו שאנחנו צריכים להיות מתואמים"

על שיחות ההידברות בבית הנשיא אמר ח"כ פוגל: "לא נראה שיש מי שרוצה להגיע איתנו לשיח אמיתי ובתום לב, נראה שמתנגדי הרפורמה לא רוצים להגיע להסכמות אלא בעיקר ממסמסים את הסיכוי הזה".