איילת שקד: "רה"מ לא יכול שלא לטפל בחקיקה המשפטית"

שרת המשפטים לשעבר התראיינה למהדורת "שישי", וטענה כי נתניהו חייב להתערב בנושא הכי משמעותי שקורה במדינה, וכי ההחלטה לדון בניגוד העניינים שלו היא "חוסר אחריות וחוסר סמכות של בג"ץ". עוד טענה שקד כי "צמצום עילת הסבירות לא תביא לחורבן הדמוקרטיה", והוסיפה: "אם יפטרו את היועמ"שית - בית המשפט יחזיר אותה"

זמן צפייה: 10:26

שרת המשפטים לשעבר איילת שקד התראיינה הערב (שישי) במהדורת "שישי", והתייחסה בין היתר לחקיקה המשפטית, לעניין הסרבנות בצה"ל ולדיון שאישר בג"ץ בדבר ניגוד העניינים של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ועל כך אמרה: "רה"מ לא יכול לא לטפל בדבר הכי משמעותי שקורה במדינת ישראל".

שקד, שבבחירות האחרונות לא עברה את אחוז החסימה ולא נכנסה לכנסת, המשיכה וטענה שמדובר ב"חוסר אחריות וחוסר סמכות של בג"ץ", וכי אם נתניהו "מתעסק או מטפל בעילת הסבירות זו חובתו והתפקיד שלו". "הרפורמה המשפטית זה הנושא הכי משמעותי שמחליש את הכלכלה וקורע את הצבא ואת החברה", הוסיפה.

על צמצום עילת הסבירות אמרה שקד כי "היא לא תביא לחורבן הדמוקרטיה", והסבירה: "זה לא אומר שלא תהיה ביקורת שיפוטית. יש מידתיות, שיקולים זרים, ניגוד עניינים. יש הרבה כלים". שקד הוסיפה כי לטענתה הממשלה לא תוכל להדיח את היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה מכיוון ש"אם יפטרו אותה, בג"ץ יחזיר אותה גם בלי עילת הסבירות".

Whatsapp Image 2023 03 17 At 1
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה | צילום: שיר תורם, פלאש 90

שרת המשפטים לשעבר התייחסה לסרבנות בחיל האוויר במסגרת המחאה נגד המהפכה המשפטית, וטענה כי מדובר בדבר "לא פשוט ואפילו מסוכן". היא הוסיפה: "השיח מאוד ער, אנשים מתלבטים מה לעשות. אני חושבת שצריך להשאיר מחוץ לצבא את הוויכוח הזה, אבל עובדתית הוא מחלחל. אלה אנשים ציונים שנותנים הרבה מהחיים שלהם למדינה. לישראל של עוצמה צבאית גדולה ועוצמה כלכלית וטכנולוגית, וכל הדברים האלה היום נחלשים, והאחריות היא של נתניהו".

על הממשלה אמרה שקד כי "למדינה היה יותר נכון שמפלגות יותר מתונות היו חלק מהממשלה", והוסיפה: "מחנה ה'רק לא ביבי' מזיק למדינה, כי זה מציב את נתניהו רק עם אפשרות אחת. אם הייתה מפלגת ימין מתונה כמו שלי או אם גנץ היה מצטרף לממשלה, המצב היה הרבה יותר טוב".